ОТКРЫТИЕ СЕЗОНА 201...

Meldingen
Alles wissen

ОТКРЫТИЕ СЕЗОНА 2011 "АвтоРетроПитер

Aat
 Aat
(@aat)
Honorable Member Registered

Heren,

hierbij mijn foto's van de opening van het oldtimersezoen in Sint Petersburg Rusland. Via retrodetal hoorde ik dat dit ging gebeuren net toen ik ik Rusland was. Die uitnodiging slaan wij niet af. Totaal heb ik op 1 dag 25 rijvaarige M21 gezien samen met veel ander leuk spul Zoals een GAZ M1, een ZIL, wat M24en, Moskvichen en GAZ 69 en UAZen. Wat wel opviel was dat de Moskvich club uit zeer jonge mensen bestond die niet bepaald zuinig met hun auto's om gingen. Meer Tuning en racen. Genoeg gekletst, tijd voor de foto's

GAZ M1 met de hele familie in stijl gekleed.

Die komt mij bekend voor. . . . .

KWIJL, helaas was de rest in niet zo'n goede staat. En ik weet zeker dat die vloerversnelling niet origineel is.

Ook de politie kwam kijken en deelde meteen folders uit dat wij voorzichtig moesten rijden. Wel stijlvolle folders met een M21 voorop.

1 van de 2 pobeda's

Het waren teveel auto's voor 1 foto. En er kwamen er nog wat meer bij tijdens de rit door de stad.

Russen zijn vriendelijk zodra ze je kennen. Zelfs die gekke Nederlander wordt uitgenodigd om mee te rijden.

Aankomst op het eindpunt. De volga's staan 2 rijen dik te wachten tot ze naar hun parkeerplek mogen.

Met 25 Volga's duurde dat even.

Met deze Volga mocht ik mee. Schitterend opgeknapt.

Auto's stonden nu soort bij soort. Hier de Moskvichen en M24en

Zoals het in Rusland hoort. Tijd voor shaslik en vodka

Daarna volgden de oefeningen en wedstijden. Hmmm de auto ziet er bekend uit maar zoals hun reden doe ik toch maar niet met mijn Mossi.

Zeker niet. Tijdens het scheuren kwam er opeens olie onder deze auto vandaan. Zie het spoor achter de auto. Dus zwaaien en stoppen. Ik moest weg dus weet niet of ze hem weer aan de praat gekregen hebben maar goed kan het nooit geweest zijn.

Dat was het voor nu. Hopelijk vinden jullie het wat en gaan wij er volgend jaar met de club naartoe. Wij zijn al uitgenodigd.

Groet, Aat.

uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Citeren
Topic starter Geplaatst : 5 mei 2011 20:10
(@steamer)
Trusted Member Registered

Hoi,

Erg knappe reportage!

Ik zie een zwarte Volga uit de 2e reeks met sierchroom op de voorste vleugels. Ik veronderstel dat dit niet authentiek is? Da's toch typisch voor een Volga van de derde reeks normaal? In het andere geval zou ik dit ook nog overwegen, het ziet er wel leuk uit 🙂

Ik ben pas terug uit Bosnië en Kosovo. Ik heb daar enkele foto's kunnen nemen van Zastava's, en zwaar truckgeweld. Bij gelegenheid zal ik ook wat foto's proberen te posten.

Groetjes,
Dave

BeantwoordenCiteren
Geplaatst : 5 mei 2011 20:51
Aat
 Aat
(@aat)
Honorable Member Registered

En hierbij een video.

http://www.youtube.com/watch?v=LZnMpL6YyXg

Ze hebben het daar toch beter voor elkaar dan wij hier. De voorste auto moest netjes voor rood stoppen maar zodra de colone van ruim 50 auto's opreed werden wij door de meerijdende agenten netjes doorgezwaait bij de stoplichten. Misschien wat voor de zomerrit??

Groet, Aat.

uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 7 mei 2011 22:44

Aankomende evenementen