Groot onderhoud Lad...
 
Meldingen
Alles wissen

Groot onderhoud Lada 1500 combi

Pagina 2 / 2
 
(@janfeijen)
Lid Admin

Gisteren eindelijk weer wat tijd gevonden om met de auto aan de slag te gaan. De rem rechtsvoor is nu klaar. De remslang, remschijf, remcilinders en remblokken zijn nieuw en zijn op hun plaats gezet. Nu de andere kant nog, maar eerst moeten de wiellagers vervangen worden.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16 april 2017 20:09
(@janfeijen)
Lid Admin

Tijd voor een nieuw berichtje. De wiellagers aan de linkerkant zijn vervangen, de remklauw e.d. kan gemonteerd worden. Ook zijn de schokbrekers achter vervangen en van de lange reactiestangen zijn de rubbers vernieuwd.

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 13 augustus 2017 13:11
(@janfeijen)
Lid Admin

De afgelopen tijd de nodige uren aan de auto besteed. De rem linksvoor is klaar gemaakt en ook de achterremmen zijn nu klaar. In de motorruimte zijn de reservoirs voor de rem en koppeling gemonteerd, is de bestaande koelvloeistof tank schoon gemaakt en gemonteerd en heb ik de nieuwe ruitensproeier tank geplaatst.

 

 

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 5 november 2017 12:05
(@janfeijen)
Lid Admin

Even een kort berichtje over de voortgang van dit langlopend project. De remleiding achter die ik bij het demonteren kapot heb gemaakt, is vervangen door een ander exemplaar, zodat het rem gedeelte helemaal klaar is. Ook is er een nieuwe benzinetank gemonteerd. Op dit moment ben ik bezig met het vervangen van de chromen handgrepen en het vervangen van de sloten.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 13 maart 2018 23:01
(@janfeijen)
Lid Admin

Het einde komt langzamerhand in zicht. De handgrepen zijn vervangen en voorzien van nieuwe sloten. De velgen zijn schoon gemaakt, ontdaan van roest en opnieuw gespoten. Nieuwe banden zijn besteld. De carburateur is schoon gemaakt, met dank aan Jelle Jan, en ik kan ik gaan plaatsen. Daarmee heb ik alles van de techniek afgerond. Ook de achterlichten zijn vervangen.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 9 augustus 2018 21:07
(@janfeijen)
Lid Admin

Zoals ik al meldde, is de techniek zo goed als afgerond. De achterremmen hadden niet de juiste cilinders en die zijn nu vervangen voor de juiste. Ik moet er nog wel weer mee aan de slag, omdat de achterwielen niet voldoende vrij draaien. Er zit iets nog niet goed.
Binnenkort de vloeistoffen toevoegen en de boel ontluchten. Versie olie er op en dan maar kijken of de auto wil starten. Wordt vervolgd.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 15 maart 2019 21:29
(@janfeijen)
Lid Admin

Onlangs heb ik van Mark een nieuwe achterklep gekocht voor mijn combi. Voordat ik de klep laat spuiten, eerst maar even kijken of het past. Ik heb in m'n eentje de oude klep verwijderd en de nieuwe klep gemonteerd. Dat was best een gedoe, maar de klep past wel gelukkig. Later in de middag heb ik hulp in geroepen, om de oude klep weer te monteren. Dat ging een stuk makkelijker.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 28 april 2019 21:00
(@janfeijen)
Lid Admin

We zijn een paar jaar verder en aan de 1500 combi is niet veel gedaan. De auto staat ondertussen bij ons thuis in de garage, zodat ik nu lekker thuis kan sleutelen. Het is de bedoeling om de auto dit jaar rijdend te krijgen, maar of dat gaat lukken is nog de vraag.

1678303057-20220813_113121.jpg
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 8 maart 2023 20:17
(@janfeijen)
Lid Admin

De achterremmen zijn eindelijk klaar. Het lukte maar niet om de trommels vrij rond te kunnen draaien. Ik was van plan de cilinders en de remschoenen maar weer te vervangen, maar besloot eerst de handrem eens uit te proberen. Bij de eerste poging gebeurde er niets. Bij de tweede poging werkte de handrem goed. De remmen zaten vast. Bij het loshalen van de handrem bleek dat de trommels helemaal vrij draaide. Dat had ik jaren eerder al kunnen doen. Gelukkig lijkt dat nu allemaal goed te zijn. Nu alleen de remmen nog ontluchten.

BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 16 april 2023 18:26
(@janfeijen)
Lid Admin

De eerste kilometers met de 1500 combi zijn gemaakt. Eerst een paar rondjes door de wijk en daarna rondjes rijden in het buitengebied in de buurt van ons huis. Maar voordat ik ging rijden, eerst de auto gewassen. Die was behoorlijk stoffig na een tijd in de schuur gestaan te hebben. De auto rijdt goed. De rem voelt nog niet helemaal goed aan, maar dat is wellicht nog wel op te lossen. Nog een paar punten oplossen en dan kan er een verse APK op.

 

1698583230-20231007_135704.jpg
BeantwoordenCiteren
Topic starter Geplaatst : 29 oktober 2023 13:40
Pagina 2 / 2

Aankomende evenementen