De volgende dag er weer water met antivries ingedaan. En ja wel alles blijft droog (nou ja, er was ook nog een weigerachtige slangklem, maar we gaan niet op elke slak zout leggen).
Vervolgens weer de stoute schoenen gepakt en de motor gestart. Starten lopen!!

Perfect oliedruk (meter in de hoek op 5 bar bij 1,000 tpm) en heel mooi en rustig rondlopen zonder vervelende bijgeluiden.
Tijdens het warmdraaien (in het werkplaatshandboek staat een heel schema met toerentallen en tijdsduur) de aandrijfas nog 'even' voorzien van een nieuwe kruiskoppeling. Ik was met de as naar een balanceerbedrijf gegaan en de aandrijfas daar laten zien. Helaas konden deze jongens geen tweedelige as balanceren wanneer hij niet onder de auto gemonteerd zit. Wel kwamen ze tot de ontdekken dat één kruiskoppeling niet goed was. Die heb ik dus vervangen.

De as is nu weer klaar voor montage en als de Volga straks weer rijdt ga ik nog een langs bij de balanceerjongens om de as onder de auto te laten balanceren.
Maar toen: pech!

Na lang nadenken, blok er weer uit of niet, eerst de versnellingsbak en de koppeling (ja al weer.....) maar eens verwijderd. Met veel geknoei het vliegwiel ook kunnen verwijderen. Op dat moment kwam bevestiging van het afdichtingslint weer in zicht.

Na het verwijderen van de blikjes waar het lint me op de plek wordt gehouden kon het 'nieuwe' lint er weer uit. Dit lint hadden ze bij het revisiebedrijf er al ingezet voor mij. Dat was eigenlijk helemaal niet afgesproken. Ik had nl. via kameraad Rob van Ingen als een origineel nieuw Volga lint in huis gekregen. Het lint was ze er bij het revisiebedrijf in hadden gezet had schijnbaar niet helemaal gepast en was bijgesneden, en ja dan doet ie het niet meer...

Inmiddels heb in na veel geprutst (je kunt er bijna niet bijkomen) het Volga lint op zijn plek zitten. Toch is de gehele constructie niet echt briljant te noemen. Harry Haverkort (bekende sleutelaar binnen de Lada club) is nu van plan om voor mij een verbeterde versie te maken voor op zijn plek houden van het lint. De originele constructie kan volgens ons nooit langer dan 2000 km de boel zindelijk houden.
Wordt dus nog maar weer eens vervolgd.............