Klussen met bananen. (m'n gele 2102)

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
mrweird

Re: Klussen met bananen. (m'n gele 2102)

Bericht door mrweird » za mar 16, 2019 6:28 pm

Jan Feijen schreef:
vr mar 15, 2019 9:24 pm
Goed bezig! En is het allemaal al gelukt?
Nee nog niet.. :( Vanmiddag zitten knutselen om de boel weer aan de auto te schroeven. Blijkt dat de gaten voor de montage van de rozetten en beugels op een andere plek zitten in de (zo goed als) nieuwe bumper! Ik ben bang dat het eigenlijk een voorbumper is.
Kweet nog niet wat ik hier op moet verzinnen...

mrweird

Bericht door mrweird » zo mar 31, 2019 4:34 pm

En ik heb 't volgende verzonnen: Mijn ouders (waar ik ook de banaan gestald heb) runnen een Bed and Breakfast, en ze hebben regelmatig autohandelaren uit Oost-Europa. Die komen met een busje vol hierheen, slapen een nachtje, kopen een zooi auto's en rijden weer terug. En ik heb deze advertentie opgehangen in de keuken die ze mogen gebruiken:

Afbeelding

En ik heb beet! Over een paar weken heb ik hopelijk een imitatie 2102 bumper uit de Oekraine...
Voor nu heb ik de oude bumper d'r maar weer aangeschroefd.

Klusje nr. 2. De temperatuur sensor deed 't al een tijdje slecht. De wijzer ging elke keer iets omhoog, maar als hij op bedrijfstemperatuur is floept de wijzer weer naar beneden. Zojuist een nieuwe d'r in geschroefd, maar waar ik niet op gerekend had (maar wat eigenlijk achteraf gezien héél logisch is :oops: ), als je de oude sensor d'r uit haalt, loopt het koelwater d'r uit.. Kan ik gewoon koelvloeistof van de action in een Lada gieten?

Jan Feijen

Bericht door Jan Feijen » ma apr 01, 2019 8:20 pm

Een voorbumper voor de 2102 is te herkennen aan de uitsparing waar de slinger doorheen gestoken kan worden om de auto aan te slingeren. Als de bumper zo'n gat heeft dan is het zeker weten een voorbumper.

Ik haal koelvloeistof bij de Gamma en daar heb ik tot op heden geen problemen mee gehad. Koelvloeistof van de Action zal ook wel werken.
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

mrweird

Bericht door mrweird » zo apr 28, 2019 3:01 pm

De koningsdag rit in mijn woonplaats!
Afbeelding

Hij heeft 't keurig gedaan. :D

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » zo apr 28, 2019 6:50 pm

Koelvloeistof van de Action werkt prima. Wel de blauwe gebruiken. In de roze zitten agressievere stoffen die roest en dergelijke tegen moeten gaan, maar niet altijd even aardig zijn voor de pakkingen van onze oude Russen.

Ben benieuwd naar de je achterbumper avontuur!
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

mrweird

Bericht door mrweird » wo mei 15, 2019 8:33 pm

Jelle Jan schreef:
zo apr 28, 2019 6:50 pm

Ben benieuwd naar de je achterbumper avontuur!
Gaat goed komen denk ik! Bumper is binnen! Niet nieuw maar geen roest en veel netter dan de huidige. Achterkant zit dik in de tectyl. Voor het mega bedrag van 35 euro thuisbezorgd en wel vanuit de Oekraïne. :mrgreen:

Afbeelding

mrweird

Bericht door mrweird » zo jul 14, 2019 10:07 pm

Ik heb al een tijd dat af en toe de motor afslaat bij gebruik knipperlicht, en ik ben d'r eindelijk achter wat het probleem is denk ik (na vervangen relay, knutselen tijdens de RKCN klus dag aan de stekker voor een kar, paar lampjes vervangen etc.) en dat is het contactslot. Door het zetje aan de hendel van het knipperlicht gaat het contactslot simpelweg van het contact af. Pas sloeg de banaan af bij een rontonde waar ik richting aangaf, ik gaf het contact een klein tikje naar rechts en ik kon verder rijden..

Ik heb een online via Ebay bij mikomara een nieuw contactslot besteld, en enkele dagen later had ik idd een Russisch uitziend doosje in huis. Ik heb wel express een contactslot besteld met een metalen sleutel. D'r staat тольятти (Togliatti) op de sleutel
Afbeelding

Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken, en eerst zitten noteren welk kleur draadje waar zit..
Afbeelding

Daarna alles los getrokken, d'r achter komen dat alles net op een andere plek zit bij het nieuwe contactslot, maar er stonden nummers bij. 15, 30 INT, 50 etc. dus stekkers op het zelfde nummertje gestopt.

Afbeelding

Accupool weer vast, en ja in 1 keer goed. Proefritje gemaakt met veel knipperlichten, en tot nu gaat 't prima. Ik hoop dat ik dit probleem nu eindelijk heb opgelost!

mrweird

Bericht door mrweird » wo aug 28, 2019 10:09 pm

Concours de elegance @ Soestdijk (in de tuin van Prins Bernard..) op de oldtimers parkeerplaats. Ze hadden een regel van minimaal 40 jaar oud, maar ik heb een beetje gelogen bij de entree en gezegd dat de banaan uit het jaar 75 is. :twisted:
Afbeelding

Plaats reactie