Vakantie auto('s)

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Aat
Contacteer:

Re: Vakantie auto('s)

Bericht door Aat » za mei 03, 2014 10:37 am

Beste clubleden.

Zoals ieder jaar ben ik weer op vakantie geweest naar Sint Petersburg. Hoewel het ieder jaar minder wordt wil ik jullie de voertuiggerelateerde fotos niet onthouden.

Als eerste de Volga M21 die al jaren in de buurt van mijn schoonouders staat. Hij staat er nog. Is er veel veranderd? Aan de auto niet (zie moskvitch opknappen pagina 6 voor een foto van vorig jaar) maar het parkje is enorm opgeknapt.
Afbeelding

De mooiste auto's staan op de diverse binnenplaatsen. Zoals deze
Afbeelding

Bij de universiteit was het tijd voor de jaarlijkse medische controle van de studenten. Dat doen ze in een . . .
Afbeelding

Deze kwam ik in het zuiden van de stad tegen
Afbeelding

altijd goed opletten want je loopt er inderdaad zo voorbij als je niet goed kijkt.
Afbeelding

Deze M24 met verlengde dakdrager was ook een leuke vonst.
Afbeelding

Of deze in het noorden (metro politechnitsjeskaya)
Afbeelding

Uiteraard ben ik ook nog auto onderdelen gaan ritselen. Het winkeltje op Rozovskaya was als niet veranderd. Nog steeds een goed gevulde winkel met onderdelen. Zowel voor mij als voor Jelle Jan flink ingeslagen. Daarna op naar retrodetal. Ze hebben een nieuwe winkel bij het finlandstation in de buurt.
Afbeelding
En terug met de tram is altijd leuk.
Afbeelding
zeker als je dan nog een lestram tegen komt
Afbeelding

Ook ben ik nog in een winkeltje voor Moskvich onderdelen geweest wat ik nog niet kende. Een chaos, maar hij heeft wel veel. Vaak net wat anders dan de winkel op Rozovskaya. (helaas geen rubber voor het ventilatiekapje)
Afbeelding

Wat zeker een aanrader is is de Grand maket van Rusland. Een zeeeer grote H0 treinbaan met Russische of verrussischte duitse modelhuisjes. MEt Liza er zeker 3 uur wezen kijken. Dit is een klein detail ervan.
Afbeelding

Ook ben ik (uiteraard) nog even gaan kijken op de stations
Afbeelding

Groet, Aat.
Laatst gewijzigd door Aat op do mei 08, 2014 8:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » do mei 08, 2014 7:14 pm

LEUK !!!

Ik mag jouw stukjes altijd graag lezen en foto's (be-)kijken, bedankt.
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » zo feb 08, 2015 10:36 am

Beste clubleden,

zoals sommige van de nieuwjaarsreceptie al wisten ben ik net terug uit Rusland. Tijd om de autofoto's van deze vakantie te plaatsen.

Wij beginnen met de Volga die al een paar jaar op het binnenpleintje staat niet ver van mijn schoonouders. Er zit wel schot in het opknappen.
Afbeelding
Afbeelding

Op een ander binnenplaatsje stond deze IZh (Moskvich). Hij is iets verrold, maar heeft niet gereden want de sporen lopen niet door aan de achterkant. Onsuccesvolle startpoging bij -15? Want zo koud was het toen wel.
Afbeelding

Onderweg naar de rijschool kwam ik deze IZh nog tegen
Afbeelding

De enige klassieker die je nog veel tegenkomt zijn de diverse varianten van de:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas gaat het ook wel eens mis tijdens de winterse omstandigheden. Deze Zhiguli werdt door de achteropkomende sneeuwruimer het kruispunt opgeduwd met een flink aanrijding tot gevolg.
Afbeelding

Wij gaan verder met de tram
Afbeelding

Afbeelding

Want wij moeten nog naar Retrodetal om onderdelen te kopen voor de club en mijzelf. Ook bij retrodetal voor de deur was het kassa, een auto was tegen de stoep aangegeleden en het voorwiel had een ongewenste hoek mt de rest van de auto. Niets bijzonders toch? Sleepwagen er bij en weghalen. Zie de foto. Het wordt pas duidelijk hoe Rusland werkt (of niet werkt) als je weet dat er 1 tram per 15 minuten rijdt. . . .
Afbeelding

De winterse omstandigheden duurden voort:
Afbeelding

De enige oude klassiekers die ik verder zag stonden dan ook of te koop:
Afbeelding

Afbeelding

Voor omgerekend 4700 euro met de wisselkoers van kerst 2015 (kerst in Rusland valt op 7 januari, dus ja kerst 2015)
Afbeelding

Of waren reklame aan het maken voor Yoghurt
Afbeelding

Rest niks dan een laatste groet van de Russische tak van de RKCN.
Afbeelding

Groet, Aat.

mrweird

Bericht door mrweird » di feb 10, 2015 10:31 am

Leuk topic! Hierbij een poging om mijn auto foto's van mijn vakantie van afgelopen September te laten zien. Armenie en Georgie

Afbeelding
In Jerevan
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » vr mei 27, 2016 8:53 am

Beste clubleden,

naast onderdelen heb ik ook nog wat Russische klassiekers ontdekt tijdens de vakantie in Sint Petersburg.

Afbeelding
Deze kwam ik op de 1e dag al tegen in het wild toen ik boodschappen ging doen.

Afbeelding
En deze Izh stond bij de Megamarkt te wachten.

Afbeelding
Met het minibusje onderweg naar het Zoologisch museum passeerden wij deze M21. Helaas geen betere foto.

Afbeelding
Onderweg naar de kerk eieren zoeken op Paasmorgen?? Nee ZAZjes!

Afbeelding
Langzaam beginnen deze trams ook klassiek te worden.

Afbeelding
En ja, de Volga in de binnentuin nabij mijn schoonouders staat er nog. Volgens mij heb ik al 5 jaar foto's van deze auto op deze plek.

Afbeelding
Het werd warmer, dus tijd om de straten schoon te spuiten. Water hiervoor tanken ze bij deze zuilen. En dat vond mijn dochter geweldig interessant.

Afbeelding
En nog een vondst tijdens een van mijn wandelingen door de stad. Ik heb niet alle auto's kunnen fotograferen, maar dit geeft hopelijk een beeld van wat er nog te vinden is.

Afbeelding
Op de laatste dag zijn wij nog met een stoomexcursie met retrotrein op pad geweest. De naam en de prijs doen vermoeden dat het met een echte stoomtrein was, dus kaarten besteld en ik werd niet teleur gesteld. Wij gingen naar de nieuwe kinderspoorlijn nabij Pushkin.

Afbeelding
En daar hing deze poster aan de muur.

Afbeelding
En dan zat de vakantie er na een foto met het personeel van de stoomloc weer op.

De onderdelen die ik gekocht heb staan bij de topic over mij Volga.

Groet, Aat.

mrweird

Bericht door mrweird » zo jun 05, 2016 8:38 pm

Hoi Aat,

De foto's doen 't niet? Ik zie ze iig niet.. :(
Ik ben ook weer 's de hort op geweest. Met Djoser naar Wit-Rusland, Kaliningrad en Gdanks (polen)
In Wit-Rusland kwam ik zo nu en dan een leuke tegen. In Kaliningrad slechts 1 (maar vanuit de bus bij aankomst zag ik een hele rij, was iets van een clubbijeenkost denk ik..)

Enfin, photo's!
Minsk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Polotsk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vitebsk
Afbeelding
Kaliningrad. Een reclame object..
Afbeelding
In Polen heb ik niets russisch gezien. Maar al zittend op een terras kwam d'r in Gdansk wel een leuk Polski-Fiat langs.
Afbeelding

De niet auto gerelateerde foto's staan op: https://goo.gl/photos/5SVvHCg8SjVKe7UZ8
Groet,
R.

Plaats reactie