Zoals ieder jaar ben ik weer op vakantie geweest naar Sint Petersburg. Hoewel het ieder jaar minder wordt wil ik jullie de voertuiggerelateerde fotos niet onthouden.
Als eerste de Volga M21 die al jaren in de buurt van mijn schoonouders staat. Hij staat er nog. Is er veel veranderd? Aan de auto niet (zie moskvitch opknappen pagina 6 voor een foto van vorig jaar) maar het parkje is enorm opgeknapt.
De mooiste auto's staan op de diverse binnenplaatsen. Zoals deze
Bij de universiteit was het tijd voor de jaarlijkse medische controle van de studenten. Dat doen ze in een . . .
Deze kwam ik in het zuiden van de stad tegen
altijd goed opletten want je loopt er inderdaad zo voorbij als je niet goed kijkt.
Deze M24 met verlengde dakdrager was ook een leuke vonst.
Of deze in het noorden (metro politechnitsjeskaya)
Uiteraard ben ik ook nog auto onderdelen gaan ritselen. Het winkeltje op Rozovskaya was als niet veranderd. Nog steeds een goed gevulde winkel met onderdelen. Zowel voor mij als voor Jelle Jan flink ingeslagen. Daarna op naar retrodetal. Ze hebben een nieuwe winkel bij het finlandstation in de buurt.
En terug met de tram is altijd leuk.
zeker als je dan nog een lestram tegen komt
Ook ben ik nog in een winkeltje voor Moskvich onderdelen geweest wat ik nog niet kende. Een chaos, maar hij heeft wel veel. Vaak net wat anders dan de winkel op Rozovskaya. (helaas geen rubber voor het ventilatiekapje)
Wat zeker een aanrader is is de Grand maket van Rusland. Een zeeeer grote H0 treinbaan met Russische of verrussischte duitse modelhuisjes. MEt Liza er zeker 3 uur wezen kijken. Dit is een klein detail ervan.
Ook ben ik (uiteraard) nog even gaan kijken op de stations
Groet, Aat.