Nivalleren

Plaats hier alles dat nog geen plekje op het forum heeft maar toch met onze hobby te maken heeft
Plaats reactie
Radeberger

Nivalleren

Bericht door Radeberger » zo mei 10, 2015 6:19 pm

Omdat ik wel iets heb van Rupsje Nooitgenoeg maar het ook krisis is wilde ik dit maar eens kombineren en gaan Nivalleren.

En dan gaat men zoeken en geraakt over de grens want het aanbod aan Niva,s in NL is schaars op een fonkelnieuwe na die een vermogen aan BPM moet opbrengen en daar zit em de kneep.
Die BPM is op diverse manieren te berekenen maar t blijft ingewikkeld.
Ik hoef geen koopje, wel iets goeds en mijn voorkeur gaat uit na 2010 maar juist dan slaat die BPM genadeloos toe.
Globaal gezien is het maximale bouwjaar voor de BPM 2008/9 ( ongeveer 1000 Euro BPM ) Klopt dit ? of zie ik iets over het hoofd.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Radeberger

Re: Nivalleren

Bericht door Radeberger » zo jun 14, 2015 4:08 pm

Leuke hobby is dat...Niva,s bekijken. Het bracht me in Duitsland en ook NL duikt er af en toe wat op en de ware ben ik nog niet tegengekomen maar ik heb de tijd... Tijd zat... en intussen leer ik een hoop zoals dat een Duitse van na 2009 prijstechnisch niet leuk meer is vanwege de BPM.

Heel curieus was de bezichtiging van deze week.
Ik vond een op het oog leuk karretje op 1 uurtje bussen 3 uur treinen afstand dus een afspraak gemaakt en tijdig op pad. Telefonisch klonk het allemaal zeer aardig en ook de internetplaatjes kwamen in de buurt. Maar internetp(r)(l)aatjes vullen ook hier geen gaatjes bleek maar weer.

De Niva is een gebruiksauto dus verwacht ik ook geen krasvrij voertuig maar deze had vast regelmatig in de braamstruiken doorgebracht , allemaal kleine krasjes rondom maar dat is te verhelpen. Een gaatje in de bestuurdersstoel daar kijk ik dan ook nog wel doorheen maar toen viel me een schroef op in de linkerdeur.
De verklaring hiervoor was dat het raam niet meer omhoog wilde en dat je kennelijk door dat schroefgat het venster weer omhoog kunt takelen. Hoogst wonderlijk en een proefritje met een open raam is ook weer eens wat anders.
Het leek me ook wel wat om de motor te bekijken want wie weet wat je daar allemaal tegenkomt.

Even aan het hendeltje trekken en de motorkap gaat ]nietopen. Ook na trekken aan beide zijden geen enkele beweging. gelukkig weet verkoper een oplossing, pakt een rubber hamer en gaat midden op de kap tikken met nul resultaat. Verkoper weet nog een oplossing want de kabel is te lang. Hij pakt een tang en jawel de kap gaat nog steeds niet open.

Ik bedenk een tussenoplossing , als ik hem niet kan zien dan kan ik hem vast wel horen dus meneer verkoper start u hem eens ?
Wat volgde was een oorverdovende herrie want de uitlaat was lek, de motor was niet te horen, ook altijd leuk bij een proefrit zo,n bak herrie.

Kortom het was weer een leerzaam uitje , meer een ontdekkingsreis trouwens en na 4 uurtjes was ik weer thuis . Eerst maar eens een weekje bijkomen en dan gaan we weer vrolijk verder.
Voorpret is per slot ook pret.

Oja ...nog een kleinigheid..... Als verkopers verhaal had geklopt dan had ik hem direct meegenomen daarom was ik per trein.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Plaats reactie