Theorieles volgen?

Plaats hier alles dat nog geen plekje op het forum heeft maar toch met onze hobby te maken heeft
Plaats reactie
Aat
Contacteer:

Theorieles volgen?

Bericht door Aat » za mei 03, 2014 11:39 am

Tijdens mijn vakantie in Sint Petersburg ben ik tijdens mijn omzwervingen door de stad langs een ietswat vervallen gebouw gekomen. De meeste gebouwen, ook al zijn het bouwvallen, zijn goed afgesloten. Hier waren echter de tralies van 1 raam verwijderd en het raam ingeslagen zodat er een goede toegang naar binnen was. Een blik naar binnen bevestigde mijn vermoedens. Een slaap/verblijfplaats voor de minderbedeelden van de stad. Normaal niet interesant maar nu wel en om 2 redenen. 1 Ze hadden het kennelijk nog maar net gekraakt want afgezien van wat rotzooi was het nog wel redelijk netjes. Wel was alles van waarde weg. Wat het echt interesant maakte was dat dit een voormalige autoschool was. 1 theorielokaal, een leslokaal voor de meer technische opleidingen en wat kantoren. Dus kamera uit de tas en wat foto's gemaakt.

Het leslokaal zag er nog het beste uit
Afbeelding
Wel een rotzooi met in de hoeken stapels bierblikjes maar voor de rest nog wel netjes. Aan de wanden hingen nog schitterende poosters.
Afbeelding
Afbeelding
Gezien de plaatjes van de autos was het wel duidelijk dat de school een lange geschiedenis kende. De snelheidsmeter is duidelijk aan een M21 verwant.
Het modernste was een plaatje van een samara
Afbeelding

Het 2e lokaal was al een stuk rommeliger
Afbeelding
Alles duidelijk overhoopgehaald op zoek naar waardevolle spullen.

Voor het technische onderweislokaal gold dat nog veel meer
Afbeelding
Zelfs het schema met echte onderdelen (rechts in geel) was geplunderd. Alle metalen delen waren weg.
Afbeelding

Het kantoor achter was de grootste Rommel en stonk vreselijk naar urine.
Afbeelding

Ik zal jullie de foto;s van de slaapplaatsen besparen want hoewel ik er misselijk van werd was ik duidelijk niet de eerste die daar misselijk was. Al met al verwacht ik niet dat deze plaats nog lang bestaat. Zeker niet omdat ze achter al een keer een vuurtje hadden gestookt om warm te blijven. Is dan alles straks verleden tijd? Nee. Uit de Rommel heb ik 2 tijdschriften "achter het stuur" uit 59 en 64 meegenomen. De poosters waren geplakt op hout of gipsplaat en hoewel ik in de verleiding was waren ze niet mee te nemen op 1 na. Die heb ik dan ook voorzichtig opgerold en meegenomen. In het technisch lokaal struikelde ik over een model over de werking van de homokineten. Het was lasting, maar ook die heb ik maar meegenomen. Een foto daarvan staat onder Volga opknappen.

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Radeberger

Re: Theorieles volgen?

Bericht door Radeberger » di mei 06, 2014 8:30 pm

Unieke belevenis zoiets.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » zo feb 08, 2015 10:08 am

Het verhaal gaat veder.

Rond oud en nieuw was ik weer in Sint Petersburg. Aangezien ik in de buurt was heb ik de rijschool weer opgezocht. Mijn verwachting was een uitgebrand pand aan te treffen. Dat viel heel erg mee. De foto's

He leslokaal was vooral leeggeplunderd.
Afbeelding

Afbeelding

Het technisch onderwijslokaal was er slechter aan toe:
Afbeelding

Wat niet te zien is, is dat de vloer van houten planken ernstig onder het vocht te leiden heft gehad. Echt veilig te betreden was het niet.

Sluit ik af met de enige foto die de vorige keer ontbrak: De buitenkant.
Afbeelding

Laten wij hopen dat iemand zich om het gebouw ontfermt (en er weer een rijschool met zulke mooie platen als voorheen begint)

Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » ma mei 11, 2015 8:15 am

Helemaal vergeten te plaatsen, maar ik ben met Pasen ook weer langs de rijschool gelopen. Lag toch redelijk op de route naar een onderdelenwinkel.

Afbeelding

het gebouw is weer voorzien van tralies voor de benedenramen. Geen foto's van binnen meer te nemen. Als ik zo door de tralies heen keek kan het nooit lang nadat ik er met kerst geweest was gebeurd zijn. Het ziet er van binnen namelijk redelijk hetzelfde uit.

Groet, Aat.

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » di mei 26, 2015 9:40 pm

Ze zullen jou wel hebben zien lopen, en dachten gauw dicht maken voor er meer van die gekke nederlanders komen.
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Plaats reactie