[TK] Omgebouwde Lada Pickup

Zoek je een bepaald onderdeel of wil je iets verkopen? Doet dat dan hier
Plaats reactie
Jan Feijen

[TK] Omgebouwde Lada Pickup

Bericht door Jan Feijen » zo aug 05, 2012 11:31 am

Ik heb zelf gedurende 20 jaar met verschillende Lada's gereden en ik ben nog steeds in het bezit van een Lada Pick-up. Oorspronkelijk was dit een 2101 uit 1978, en deze is verbouwd. De motor is een 1500 uit een nog ouder voertuig, er is nog een carterverluchting aan de voorkant van de cilinderkop. Het dash-board komt uit een 1500GL.

Sinds 1986, toen ik deze wagen gekocht heb, heeft hij niet één keer in de regen gestaan, hij is dus zeker niet rot. Hij werd gebruikt als king-size kruiwagen. Wegens plaatsgebrek en met pijn in het hart moet deze wagen weg. Er zijn tal van reserve onderdelen bij, waaronder een reeds gevlakte cilinderkop. Wie hem wil mag hem komen halen, mijn wens is dat er nog iets mee gedaan wordt en dat hij niet zonder meer gesloopt wordt of in een banger-race of dergeijke terecht komt. Let wel, de afwerking is niet mooi gedaan, het was een stuk gereedschap voor mezelf. De originele papieren zijn erbij.

Momenteel ligt de laadbak vol met vanalles en nog wat. De blinkende buis achter het dak is de uitlaat. Op het dak staat ook de achteruitrijlamp, dit was een koplamp van mijn eerste 2CV. De cabine is achteraan afgesloten met de voorruit van een Diane. Vooraan en achteraan is er een trekhaak, en er zit ook een carterbescherming onder, deze is gemaakt uit staalplaat van 4 mm dik. De zwaailamp op het dak is vast gemonteert en aangesloten. De benzinetank zit niet meer in het spatbord achteraan, deze bevindt zich achter de bestuurderzetel. Achter de passagiersstoel is een bevestiging gemaakt voor het reservewiel. Verder alleen de benzine oppompen en binnen de 3 seconden loopt de motor. Zoals u ziet, hij is niet mooi, maar rijdt wel prima

Iemand interesse? Ik voer hem niet graag naar de sloop. Gratis af te halen in Zoersel (Belgie)
Met vriedelijke groeten,
Eddy Bellinckx
electro.wima@skynet.be
Pickup 1.jpg
Pickup 1.jpg (110.73 KiB) 708 keer bekeken
Pickup 2.jpg
Pickup 2.jpg (143.74 KiB) 708 keer bekeken
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

Ladafanaat
Contacteer:

Re: [TK] Omgebouwde Lada Pickup

Bericht door Ladafanaat » zo aug 05, 2012 2:39 pm

Zou je hier wel een NL-kenteken bij krijgen?

Ik denk dat ze hem bij de RDW ook op de torsiebank zullen zetten, en redt die dat?
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » ma aug 06, 2012 8:49 am

Als hij als Pick-up op de Belgische papieren staat heeft de RDW niks te kiezen en moeten ze hem zo op Nederlands kenteken zetten. Als hij nog als origineele 1500 op de papieren staat heb je best wel een probleem. Mogelijk kun je hem dan zonder kenteken als landbouwvoertuig invoeren, maar daar weet ik niet precies de regels voor.

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » ma okt 29, 2012 10:08 am

Is deze nog niet opgehaald?
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Plaats reactie