MOSKVITCH 407

In dit gedeelte kunnen je je technische vragen stellen
Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » zo jan 10, 2010 11:34 pm

Hoi
Hoog tijd voor een update lijkt me want het is ondertussen meer dan een half jaar geleden dat ik hier iets gemeld hebt.
We hebben de auto hoog opgekrikt waardoor we goed bij de dorpel kunnen, ook het hele interieur heb ik er uitgehaald waardoor het er niet beter uit gaat zien.
Afbeelding

Ook het rechtsvoor portier hebben we er uitgehaald om goed het voorspatbord en onderaan de portierstijl en dorpel te kunnen repareren. Eric slijpt het totaal verrotte stuk weg van het voorscherm waardoor we nog meer rottigheid tegenkomen, ook bovenaan het binnenscherm.

Afbeelding

Afbeelding

De komplete onderdorpel is van de vloer losgehaald en nieuw gemaakt op de zetbank. Het achterste deel zit er nu aangelast en het binnenscherm
onderaan daar zijn nieuwe stukken ingelast.

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal nu binnenkort nog een paar foto's plaatsen want we zijn nog verder gegaan met inlassen.
Piet pruttelt wel lekker met z'n DDR karretjes maar snort nu met Moskvitch 407 door het ganse land.

Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » ma jan 11, 2010 5:25 pm

Hoi
Hoog tijd voor een update lijkt me want het is ondertussen meer dan een half jaar geleden dat ik hier iets gemeld hebt.
We hebben de auto hoog opgekrikt waardoor we goed bij de dorpel kunnen, ook het hele interieur heb ik er uitgehaald waardoor het er niet beter uit gaat zien.
Afbeelding

Ook het rechtsvoor portier hebben we er uitgehaald om goed het voorspatbord en onderaan de portierstijl en dorpel te kunnen repareren. Eric slijpt het totaal verrotte stuk weg van het voorscherm waardoor we nog meer rottigheid tegenkomen, ook bovenaan het binnenscherm.

Afbeelding

Afbeelding

De komplete onderdorpel is van de vloer losgehaald en nieuw gemaakt op de zetbank. Het achterste deel zit er nu aangelast en het binnenscherm
onderaan daar zijn nieuwe stukken ingelast.

Afbeelding

Afbeelding

De buitenkant zit er nu ook grotendeels op, nu begint het weer wat te lijken. We moeten de dorpels uit 2 delen maken anders zou hij zo recht als een plank zijn en dat hoort niet en is ook niet mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar hopen dat we hem klaar krijgen voor 7 maart want dan kan hij ook tijdens de Oost Europadag in Aalsmeer schitteren .
Piet pruttelt wel lekker met z'n DDR karretjes maar snort nu met Moskvitch 407 door het ganse land.

Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » za jan 30, 2010 10:35 pm

De linker kant is nu bijna klaar, de deurkrukken moeten er nog in. Er zitten intussen ook al 2 nieuwe voorbanden op. In Magdeburg tijdens de OMMMA had ik een aantal wieldoppen kunnen kopen die nog in redelijke staat verkeerden dus die schoongemaakt en gepoetst. De sierlijsten zitten er ook op, weliswaar geen originelen maar als je niks zegt valt waarschijnlijk het slechts weinigen op.

Afbeelding

Afbeelding

Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » zo mei 30, 2010 12:26 pm

Hallo
Ik heb sinds begin maart een paar honderd kilometer met de Moskvich 407 gereden. Hij rijd eigenlijk best wel lekker maar als ik er flink wat paardenkrachten uit laat komen dan houdt de koppeling het niet meer en gaat deze slippen maar als je rustig aan doet dan gaat het nog wel. Het grootste mankement is lekkage van de achteras keerring rechts. Als ik een stukje gereden heb en hem stil zet dan ontstaat er een plasje olie achter het wiel op de grond, dus vul hem wel regelmatig bij met wat dikkere olie. Die keerring wil ik binnenkort inclusief wiellager vernieuwen want zo is het niet verstandig om er langere afstanden mee te rijden.

Afbeelding

Piet

Plaats reactie