Boeken over autotechniek (oldtimers)

In dit gedeelte kunnen je je technische vragen stellen
Plaats reactie
m_radstake

Boeken over autotechniek (oldtimers)

Bericht door m_radstake » di sep 05, 2017 11:43 am

Beste autoliefhebbers,

Ik heb qua auto's twee linker handen.
Maar onder het motto "nooit te oud om te leren" wil ik me gaan verdiepen in oldtimers.
Ik heb een Moskvich 407 gekocht (in Kiev), en wil deze voor het grootste deel laten restaureren in Oekraine.

Ik hoop dat jullie me wat aanbevelingen kunnen geven welke boeken ik zou kunnen kopen om de auto techniek van old-timers te begrijpen/leren.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Marcel

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Re: Boeken over autotechniek (oldtimers)

Bericht door Jelle Jan » vr sep 08, 2017 11:52 am

Hallo Marcel,

Zelf heb ik een hele kast vol boeken uit met name de jaren zestig en zeventig. Toen was het nog heel gewoon (en mogelijk) om zelf je auto te onderhouden. Boeken als 'Ken uw auto'. Meestal tweedehands gekocht op rommelmarkten, maar tegenwoordig is op het internet veel te vinden. Dit zijn weliswaar universele boeken, maar behandelen wel de grondbeginselen.

Als je in de gelegenheid bent kom dan zeker naar de technische dag op 23 september. Je hoeft niet met een Russische Klassieker te komen en zelf te sleutelen. Maar juist het meekijken en luisteren levert heel veel op. En het is natuurlijk heel gezellig. Als je wil kan ik dan ook wel wat boeken meenemen om te laten zien wat ik bedoel.

Groet,

Jelle Jan
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

m_radstake

Re: Boeken over autotechniek (oldtimers)

Bericht door m_radstake » wo sep 13, 2017 11:22 am

Hoi Jelle Jan,

Bedankt voor je reactie.
Hoe laat is de technische dag?

Groeten,
Marcel

Plaats reactie