Linker achterdeur wil niet goed meer dicht.. :-(

In dit gedeelte kunnen je je technische vragen stellen
Plaats reactie
mrweird

Linker achterdeur wil niet goed meer dicht.. :-(

Bericht door mrweird » ma aug 10, 2015 9:38 pm

Hoi,

De sovjet banaan heeft gisteren z'n film debuut gemaakt.. Figureren in de film steenkoude liefde in een begrafenis stoet. :D Altijd leuk.

Afbeelding

En het was me al eerder opgevallen dat de linker achterdeur niet netjes dicht wilde, en na gistermiddag helemaal niet meer.. Hij wil niet helemaal dicht als van de kier is te groot en als ik 'm slot doe is hij nog steeds open.. Ik heb vanavond de beugel waar het mechanishme invalt er even afgeschroeft om de kijken of hij dan wel helemaal dicht wil, of er niet iets van een rubber knel zit maar dat is niet het geval. Dus ik denk dat het in het mechanisme in de deur zit.

Ik wou binnenkort dan maar het paneel opschroeven om er 's achter te gaan kijken. Iemand goede raad waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank.

Aat
Contacteer:

Re: Linker achterdeur wil niet goed meer dicht.. :-(

Bericht door Aat » di aug 11, 2015 1:26 pm

Ik weet niet hoe de constructie van een Lada is, maar van de moskvich zijn er 2 delen die je moet controleren. Ik zou beginnen met kijken of het tandwiel in de deur nog goed draait (zonder demonteren) normaal 1 kant op in stapjes. Alle stapjes moeten goed en gelijk lopen. Als de de klink optild om de deur te openen kan hij vrij de andere kant op draaien. Als die goed loopt is de beugel in de deurstijl de verdachte. Deze bestaat uit een beweegbaar plastic deeltje in een stalen beugel. Het plastick kan versleten zijn maar vaker is het de afstelling die verschoven is. De gehele beugel kan namelijk naar vorenof naar achter afgesteld worden om de deur mooi te laten sluiten. Gewoon meten hoe veel de deur verder naar binnen moet, de schroeven van de beugel los maken en deze ongeveer die afstand naar binnen tikken. Eventueel herhalen. Mocht het plastick versleten zijn moet je een nieuwe beugel kopen.

Als het wiel niet goed draait moet je het slot uit de deur demonteren, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Dit geld dus voor mijn mossie, maar mogelijk ook voor jou lada. Als je er niet uit komt kun je eventueel ook een foto plaatsen dan kan ik mee kijken.

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

mrweird

Bericht door mrweird » di aug 11, 2015 1:34 pm

ik kwam zojuist dit filmpje tegen.. Vanavond ook ff proberen:

https://www.youtube.com/watch?v=P9mOxzwpGzQ

mrweird

Bericht door mrweird » wo aug 12, 2015 8:40 pm

mrweird schreef:ik kwam zojuist dit filmpje tegen.. Vanavond ook ff proberen:
https://www.youtube.com/watch?v=P9mOxzwpGzQ
Uurtje prutsen later met vetspuit, WD40 en siliconenspray en tig keer beugel los en vast. Ja deur wil weer dicht.. Nog niet zo mooi als de rechterdeur maar er zit vooruitgang in.

Plaats reactie