Assteunen. Waar kan ik ze het beste plaatsen?

In dit gedeelte kunnen je je technische vragen stellen
Plaats reactie
mrweird

Assteunen. Waar kan ik ze het beste plaatsen?

Bericht door mrweird » zo nov 30, 2014 3:20 pm

Goedemiddag,

De soviet banaan staat in zijn winterstalling.. (uit 81 dus ik mag er drie maanden niet mee rijden..) en ik heb m'n best gedaan. Scheutje tweetakt olie bij de benzine gedaan, daarna bij de wasstraat een laagje was d'r overheen, goed warm gereden, tank vol gegooid met euro98 want geen corrosieve ethanol, rubbers ingevet etc..

Nou wou ik ook nog ff een paar van die assteunen gaan halen want beter voor de banden en ik wou met een (staal)borstel en potje verf de wielophanging ff goed schoonmaken.

Waar kan ik assteunen het beste plaatsen bij een lada? Naast het krikpunt met een blokje hout? Of onder de dwarligger?

Of gewoon zo? :D

Afbeelding

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Re: Assteunen. Waar kan ik ze het beste plaatsen?

Bericht door Jelle Jan » zo nov 30, 2014 4:39 pm

Je kunt de assteunen het beste onder de assen zetten (de naam zegt het al). Dus onder de achteras en onder de dwarsligger voor of nog liever onder de onderste veerschotels (bij de bevestiging schokbreker).

Voor 3 maanden stilstand kun je ook gewoon de banden een 0,5 bar harder oppompen. Is veel makkelijker.

Groet,

Jelle Jan
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

mrweird

Bericht door mrweird » vr jan 02, 2015 10:49 pm

Ik zat vanmiddag ff te prutsen, en de achterwielen d'r af gehaald. Ik heb drie rubbers tussen de veren zitten. Is dat normaal?

Afbeelding

Jan Feijen

Bericht door Jan Feijen » wo jan 07, 2015 9:15 am

Ook mijn Lada's zitten midden in de winterslaap. Ik heb de auto's warm weggezet, maar verder niets bijzonders gedaan. Ze staan gewoon op de banden en over een paar maanden gaan ze wel weer de weg op. Tot op heden is dat geen enkel probleem geweest.

De extra rubbers tussen de veren wordt vaak toegepast als er vaak met veel lading gereden wordt. Bij veel gewicht hangt de auto snel achterover en dat kan voorkomen worden door deze extra rubbers of b.v. hulpveren. Ik heb een 1200 S en 2105 op gas gehad en door het extra gewicht van de tank heb ik direct hulpveren laten plaatsen. Je kunt de extra rubbers verwijderen als je dat wil. Mijn combi's zijn niet voorzien van deze rubbers.
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

Plaats reactie