Reserve onderdelen UAZ

In dit gedeelte kunnen je je technische vragen stellen
Plaats reactie
UAZ469B

Reserve onderdelen UAZ

Bericht door UAZ469B » di mei 30, 2006 8:56 pm

Ik bezit een militaire UAZ 469B uit 1975. Deze is in 1989 in de voormalige DDR gereviseerd (= samengebouwd uit allerlei componenten). Het meeste is goed gedaan, alleen de versnellingsbak (en mogelijk de tussenbak) niet.
De lagers van de primaire en secundaire as zijn versleten. Ik ben dus opzoek naar leveranciers van deze reserve delen.
2 vragen:

1) heeft iemand ervaring met het bestellen van nieuwe reserve delen direct in Rusland?
Ik heb de volgende leverancier op het oog: http://avtoray.ru (met een uitvoerige prijslijst in XL-voormaat in russische rubels)

2) idem via de in Duitsland gevestigde, maar veel duurdere (?)http://stores.ebay.de/Russian-Parts-Classic-Car-Service

Graag ervaringen, suggesties en andere raad.....

Met dank en groet, Hans Günther

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » zo jun 11, 2006 8:34 pm

Na een bezoek aan Moskou ben ik tot de ontdekking gekomen dat er via internet inderdaad forse prijzen worden gevraagd. Met kopen via bijvoorbeeld Ebay van een Rus heb ik wel positieve ervaringen, de levertijden zijn wel lang en het verzenden is kostbaar.

Bij Sausewind.com is veel voor de UAZ te vinden, maar hier zijn de prijzen echt hoog. Misschien is de kwaliteit van het gebodene wel beter dan wat in Rusland op de automarkten te vinden is.
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

UAZ469B

Bericht door UAZ469B » ma jun 12, 2006 11:24 pm

Hallo Jelle-jan,

in iedergeval reeds een aanbieding binnen uit:.... Polen.

Ik heb nog steeds een paar aanvragen voor de versnellingsbakonderdelen (lagers, synchromeshes, nieuwe primaireas, enz.) lopen + plus (als je toch bezig bent) : wielremcylinders (komen altijd van pas), in Rusland, maar dat vlot niet echt.

Groet Hans Günther

Plaats reactie