Klussen met bananen. (m'n gele 2102)

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
mrweird

Klussen met bananen. (m'n gele 2102)

Bericht door mrweird » za nov 25, 2017 12:10 pm

Ik dacht laat ik hier ook 's een topic aanmaken over mijn poging tot klusjes. Ik heb pas de lada nog ff 1 keer goed warm gereden, met een drupje 2takt olie in de tank, gewassen, hete wax d'r over heen, raam rubbers ingevet etc.. En hij staat nu op stal voor de winterslaap. (Nog geen 40 jaar oud...)
Afbeelding

En voor mij ook 't klus seizoen. 2 dingetjes ben ik van plan. M'n rare knipperlicht probleem (uitval motor af en toe bij gebruik richtingaanwijzer) oplossen, en m'n van Jan gekochte middenconsole monteren voor muziek onderweg. Ik moest ten eerste een leuke radio hebben. En ik heb d'r 1 gevonden voor een prikkie met de juiste looks, maar wel met moderne techniek.
Afbeelding

Die moet er in! Ziet er klassiek uit, maar wel met USB, bluetooth en noem maar op voor nog geen 20 euro.
https://www.aliexpress.com/item/12V-Blu ... 32474.html
Laatst gewijzigd door mrweird op ma apr 23, 2018 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Re: Klussen met bananen. (m'n gele 2102)

Bericht door Jelle Jan » za dec 02, 2017 12:25 pm

Ik had ze ook al gezien. Ben benieuwd hoe de radio het doet. Hou ons op de hoogte.

Voorlopig heb ik voor mijn Scaldia de oude Blaupunkt radio maar weer opgelapt. Uiteindelijk heb ik er van twee een kunnen maken. Er bleek ook nog sluiting in de antenne te zitten. Daar heb ik op hetzelfde adres van jouw radio een nieuwe voor besteld. Wordt een muzikale boel in het voorjaar bij de RKCN :D .
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

mrweird

Bericht door mrweird » zo dec 03, 2017 5:44 pm

Rock 'n roll.. :D
De radio zit er nu in, en nu ff wachten tot de speakers binnen komen die ik ook op aliexpress heb besteld. Die wou ik dan links en rechts van van deze console monteren met iets van een periode correct grilletje d'r voor.

Afbeelding
Verder zojuist 1ste poging gedaan dashboard los te krijgen. Ik vond op http://www.oldmodels.ru/html/panel0106.htm een mooie gebruiksaanwijzing. Peuter d'r een rooster uit en dan kun je bij een lipje komen om het instrument paneel d'r uit te wippen. Lukte voor geen meter.. Ik zat net verder te zoeken op internet en vond dit filmpje. https://youtu.be/wX1VQinHT90
Ik dacht duwen tegen 't lipje maar ik moest dus trekken.. Straks nieuwe poging doen maar.

Ik vond tijdens het zoeken naar dashboard schroeven in een hoekje van het dashboardkastje een doosje met een onderdeel. Nog geen flauw idee wat 't precies is.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mrweird op ma apr 23, 2018 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MarkvanRijzen
Contacteer:

Bericht door MarkvanRijzen » wo dec 06, 2017 3:02 pm

lijkt mij op een nieuw setje ontstekings puntjes :D

Groetjes

Mark
Flying low in ur Hydro!

mrweird

Bericht door mrweird » za dec 16, 2017 4:48 pm

MarkvanRijzen schreef:lijkt mij op een nieuw setje ontstekings puntjes :D
Groetjes
Mark
Klopt! Weer wat geleerd. Dank u.
Verder heb ik inmiddels het instrumenten console en de ouwe radio d'r uitgepeuterd. Er zit een niet standaard knipperlicht relais in en 't zwarte draadje rechts gaat naar het groene extra lampje op mijn dashboard. Ik ga 'm vervangen voor een 2101-3726400 welke ik vanmiddag heb besteld op ebay (vanuit de Oekraine, ben benieuwd.. Was de goedkoopste :D )
Afbeelding

Verder de ouwe radio.. Eerst frontje d'r afgeschroefd.
Afbeelding
En toen met voorzichtig wrikken had 'm daarna zo los. Zo te zien zit hij maar met 2 draadjes vast. De antenne en een plus draad gok ik. Lekker makkelijk. :D
Afbeelding
Afbeelding
Mijn plan is dan deze 2 ook weer te gebruiken voor de nieuwe radio. Ben d'r nog niet over uit of ik nou een plaatje ga maken met houtnerfmotief voor het oude radiogat of dat ik de oude radio gewoon terugschroef.
Laatst gewijzigd door mrweird op ma apr 23, 2018 4:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mrweird

Bericht door mrweird » za dec 23, 2017 9:59 pm

Nieuwe knipperlicht relay is binnen. Besteld via ebay vanuit de Oekraine (was de goedkoopste inc. verzending) maar geleverd via Belgie. Als ik zoek op internet op de naam van de afzender kom ik uit bij een belgische Lada niva club. :shock:

Afbeelding

En ik gok dat ik 'm zo moet aansluiten (vond ik na tijdje zoeken via google..) qua kleuren draadjes..
Afbeelding

Heeft iemand btw misschien nog een radio afdekplaatje liggen in houtmotief voor als ik toch de ouwe radio weglaat?
Laatst gewijzigd door mrweird op ma apr 23, 2018 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » zo dec 24, 2017 3:01 pm

Het schema wat je hebt gevonden is van een 2101, je hebt een iets nieuwer model met zowel links als rechts schakelaars aan het stuur. Het schema is in grote lijnen hetzelfde. Het knipperlichtrelais is nummer 27 in de tekening.

Wat nog wel van belang is of er bij jou ook een alarmlichtschakelaar is gemonteerd. Dit was namelijk niet standaard in het schema opgenomen. Dat kwam volgens mij pas bij de 2105.
Bijlagen
schema21011.jpg
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

mrweird

Bericht door mrweird » ma dec 25, 2017 10:23 pm

Doet 't .. :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mrweird op ma apr 23, 2018 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mrweird

Bericht door mrweird » zo jan 28, 2018 7:16 pm

De audio-installatie heb ik nu in elkaar geknutseld zoals ik in gedachten had..
Console dankzij Jan, Radio en speakers van Ali-express. Ik heb op de zijkanten (Vond ik bij de Gamma) hout plak plastic geplakt. Dan blend hij mooi in bij de rest van het interieur. Vanmiddag alles aan elkaar gesoldeerd. Ben benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding

mrweird

Bericht door mrweird » za mar 17, 2018 10:21 pm

Den banaan moest voor de APK eergisteren. Ik dacht géén probleem. Woensdag avond bij http://www.autobedrijfdruijff.nl/ (top garage) neergezet, halverwege Donderdag gebeld van kan ik 'm weer komen halen? Nou nee, je knipperlicht doet 't niet.. :shock:

De ebay relay had al de geest gegeven na anderhalf ritje.. Miskoop? Of ik heb root van mijn stroomprobleem nog niet gevonden :?: Met een ander relay uit de onderdelenbak van m'n garage is de APK toch gelukt.. Ik mag weer 2 jaar rondkarren.

mrweird

Bericht door mrweird » zo mar 25, 2018 6:02 pm

mrweird

Bericht door mrweird » ma jun 18, 2018 9:43 pm

De afgelopen maanden redelijk wat kilometers gemaakt met de banaan.. 't is lekker weer dus ik heb 'm nu gewoon thuis staan ipv bij m'n ouders in de schuur. De banaan lekt wat olie helaas. Ik heb er gisteren weer wat bijgegoten maar op de plek waar hij vaak staat zitten al aardig wat vlekken op de klinkers. Ik wil Garage van Zanten die de beurten heeft gedaan de afgelopen jaren gaan vragen er 's naar te gaan kijken bij de volgende beurt.

(Edit, het was de oliekering van de krukas aan de voorkant, van Zanten heeft 't gefixt.)

Verder kwam ik er achter dat warme lucht winterslang van de luchtfilter ongeveer aan het verkruimelen is door ouderdom. Zojuist https://www.ebay.nl/itm/LUFTANSAUGSCHLA ... 0887606876 besteld op ebay.

Afbeelding

Hopen dat 't past..
Laatst gewijzigd door mrweird op zo mar 31, 2019 4:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

mrweird

Bericht door mrweird » zo feb 17, 2019 7:24 pm

Dankzij Mark ben ik nu de eigenaar van een nettere achterbumper! Gisteren opgehaald, en vanmiddag een sopje en poetsbeurt gegeven.. Nu nog d'r op knutselen want een dubbele bumper ziet er niet uit.. :D

Afbeelding

mrweird

Bericht door mrweird » ma mar 11, 2019 9:24 pm

Om de nieuwe bumper d'r op te krijgen moet ik de beugels van de oude bumper overzetten. Oftewel schroeven los zien te krijgen die al 38 jaar vast zitten. Wat niet gelukt is want ze zijn allemaal kapot gegaan ondanks ruim kruipolie gebruik... De beugels en het achteruitrijd licht heb ik er wel heel af weten te krijgen.
ff ontroest en een likje verf gegeven. Voor:
Afbeelding
En na:
Afbeelding

En vandaag tussen de middag bij imparts in Ede een paar nieuwe chromen boutjes gehaald voor de beugels aan de uiteinden. De ene is eigenlijk voor een MG en de andere voor een kever.. 's kijken welke het best past.

Afbeelding

Lekker prutsen! :wink:

Jan Feijen

Bericht door Jan Feijen » vr mar 15, 2019 9:24 pm

Goed bezig! En is het allemaal al gelukt?
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

Plaats reactie