Kalina

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Plaats reactie
Radeberger

Kalina

Bericht door Radeberger » vr jan 01, 2016 7:05 pm

Had ik me de Samara Baltic aangeschaft als winterauto en nu wil het maar geen winter worden en dan heb je er weer een probleem bij.

Dan maar een voorjaarswagentje dacht ik zo en laat er nou vlakbij een Kalina te koop staan. Bouwjaar 2010 net geen 29.000 km en volgens de advertentie donkerpaars. Dat leek me helemaal niks dus kon ik rustig gaan kijken zonder domme dingen te doen. Pech gehad, het donkerpaars was mooi donkerblauw met een paarse zweem en het karretje leek wel nieuw en alles erop en eraan, zelfs een trekhaak.
Proefritje gemaakt en wat wil je eigenlijk nog meer. Puik karretje dus een bod gedaan. Dag later belde de garage dat het bod weliswaar te laag was ( vreemd hoor ) maar dat het toch door ging.

Zaterdag 2 januari haal ik hem op. Intussen het internet afgestruind en het blijkt dat ik zo ongeveer de slechtste auto ter wereld heb gekocht. Als ik in Heerenveen rem kom ik op de Afsluitdijk tot stilstand en aan het stuur kun je niet voelen of je naar links of rechts gaat. Verder valt er van alles af en uit . Meer een kermisattractie dus. Het zal me benieuwen maar voorhands heb ik er alle vertrouwen in.
Ik kan een 2105 besturen dus een Kalina moet zeker lukken en zo niet, de Samara staat reserve.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Jan Feijen

Re: Kalina

Bericht door Jan Feijen » zo jan 10, 2016 10:13 pm

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het wel mee valt met de Kalina. Een heerlijke auto om in te rijden(ook lange afstanden) met weinig problemen. Het voelt allemaal degelijk aan en ja, het sturen kan bij bepaalde exemplaren vaag zijn. De Kalina waar wij in hebben gereden, had daar geen last van.
Veel plezier ermee!
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

Radeberger

Re: Kalina

Bericht door Radeberger » di jan 12, 2016 8:39 pm

Klopt Jan, wat een leuk en degelijk karretje.Het sturen is niet ideaal, het haakt een beetje rond de middenstand, dat wil ik graag anders maar verder issie boven verwachting en veel comfortabeler dan gedacht, ik ben er blij mee.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Plaats reactie