8 maart

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Aat
Contacteer:

8 maart

Bericht door Aat » vr mar 13, 2015 8:45 pm

Waarom heb ik een krukas achter in de Volga liggen?

Afbeelding

Nou, dat zit zo:

Zoals de Rusland fanaten onder u wel weten is 8 maart in Rusland een officiele feestdag. Internationale vrouwendag. Ook de Russische school in Westervoort (http://projectkultura.nl/home/) besteed hier ieder jaar aandacht aan. Dit jaar hadden ze mij gevraagd om iets over Russische auto's te vertellen. Met de nieuwjaarsreceptie in het achterhoofd heb ik de quiz aangepast aan jonge Russisch sprekende kinderen. De grootste uitdaging voor mij was foutloos Russisch praten. Gelukkig heeft de school een goede docent die mij tijdens de quiz kon verbeteren.

Afbeelding
Het voorblad met alle Russische automerken die ik zo snel kon vinden.

Ik heb de presentatie in 4 delen verdeeld. Als eerste de fotovragen.
Afbeelding
Bij iedere vraag 4 foto's om uit te kiezen. De vragen waren in de trand van welek is het snelst, welke het zwaarst. De kinderen moisten in het geode "parkeervak" gaan staan. A-B-V-G, ofwel de 1e 4 letters van het Russische alfabet.

Het 2e deel was makkelijke fotovragen. Deze komt jullie misschien nog bekend voor?
Afbeelding

Het derde deel was, waar vind je dit onderdeel in de auto?
Afbeelding
Afbeelding
met als antwoordmogelijkheden:
Afbeelding
en ja, daar was dus ook de krukas voor nodig:
Afbeelding
Als laatste de moeilijke vragen waarbij de ouders mochten helpen. O.a. een leuke discussie over wat de straatvegers nu waren. Ook de Russen wisten het niet allemaal.

Daarna de prijzen. Ook hier heb ik het idee van Jelle Jan gestolen
De 3 Actions rond westervoort hadden samen nog 25 Volga's UAZ en andere modellen, dus het ging net.

Daarna mochten alle kinderen uiteraard spleen met Liza haar trapauto.
Afbeelding
Die heeft in 1 dag meer kilometers gemaakt dan in 1 jaar in de woonkamer.

Ook mijn Volga die ik mee had was populair bij de ouders voor foto's. Ik had hem dan ook pontifical voor de school op de stoep geparkeerd.

Al mt al een geslaagde dag met mooie reclame voor de RKCN.

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Plaats reactie