Een UAZ erbij in Nederland!

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Plaats reactie
eriktissingh

Een UAZ erbij in Nederland!

Bericht door eriktissingh » wo nov 06, 2013 11:11 pm

Dag allemaal,

Na in Mongolië kennis gemaakt te hebben met het fenomeen UAZ, heb ik na 2 jaar internetten besloten de knoop door te hakken. Begin van de week heb ik mijn UAZ469 uit Oschersleben opgehaald.

Een fraai exemplaar en ik ben er retetrots op. Zie de foto's.

Hij is TUV geprufft tot 2015 en hij rijdt goed (althans die halve km die ik erin proefgereden heb), dus dat is meegenomen!

Maar ja eerst maar eens het wagentje leren kennen. Wie of wie heeft er een UAZ of kent de auto goed? Ik kwam op het forum al twee 'UAZ broeders' tegen. Wie kan en wil me een beetje op weg helpen? Om te beginnen met een Duitse handleiding (niet te vinden) en af en toe wat vraagjes stellen, en onderhoud: smeren en waar? Weet ik veel?

En de RDW. Iemand ervaring om zoiets door de RDW te krijgen? Of is dat met TuV gewoon mogelijk?

Een dankbare UAZ-liefhebber!

Erik Tissingh
Bijlagen
foto 2.JPG
foto 2.JPG (618.25 KiB) 767 keer bekeken
foto 1.JPG
foto 1.JPG (683.53 KiB) 767 keer bekeken

Harry

Re: Een UAZ erbij in Nederland!

Bericht door Harry » di nov 12, 2013 1:29 am

Beste Erik,

Welkom, fijn een Uaz bezitter erbij te hebben. Ik ga er gemakshalve van uit dat je nu ook RKCN lid bent geworden. In dat geval kun je uiteraard op hulp rekenen. Ik bezit een Uaz 469b sinds 2003. Behoorlijk ervaren inmiddels. We gebruiken de Uaz waarvoor hij bedoeld is, zoveel mogelijk in het terrein, de wagen wordt niet ontzien. Ben in bezit van redelijke hoeveelheid onderdelen en met onderhoud kan ik je behulpzaam zijn. Laat even weten waar je woont en als je telefonisch met me in contact wilt komen kun je via de voorzitter en/of secretaris aan mijn telefoonnummer komen.

Groeten,

Harry
UAZ 469b
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » do nov 14, 2013 9:34 pm

Met een Duits kenteken erbij is een Nederlands kenteken een formaliteit. Gewoon even informeren bij de RDW en een afspraak maken.

Mooie auto trouwens, heeft zo te zien een actief leven in het Westen achter de rug.
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

eriktissingh

Bericht door eriktissingh » do feb 06, 2014 1:21 pm

webmaster schreef:Met een Duits kenteken erbij is een Nederlands kenteken een formaliteit. Gewoon even informeren bij de RDW en een afspraak maken.

Mooie auto trouwens, heeft zo te zien een actief leven in het Westen achter de rug.

Ben ik weer! Dank voor de reacties! Uaz nu rijklaar aan het maken! Tot nu toe geen tijd.

Deze heeft nog een paar jaar echte DDR dienst gedaan, dus eentje met echte historie!

Plaats reactie