Tja, als je de Sapo pas hebt, weet je niet beter. Stationair klonk hij als een tractor. Klapperde klap, ratel ratel. Vergelijking met onze Luaz (zelfde motor) deed ons al eens twijfelen, de Luaz klinkt veeeeel beter. Samen met het soms matig starten en een enkel keer verlies van vermogen. (nou ja, je hebt maar 40pk dus je merkt best wel dat er iets niet goed zit) Toch geen olieverbruik. Dus zo erg kan het toch niet zijn?
Ordeel zelf:
http://youtu.be/mYxwbs8wuoI
Nadat de rit naar de OMMMA niet doorging vanwege olielekkage aan het centrifugaalfilter, werd besloten om de Sapo toch maar grondig aan te pakken.
Zondag 18 september was het zover: we gingen de motor eruit halen.
In 50 minuten was hij er uit.
Bijgevoegd een foto impressie (van onder naar boven sorry)
Restauratie ZAZ 968A (Saporoshez) van Patrick
Restauratie ZAZ 968A (Saporoshez) van Patrick
- Bijlagen
-
- DSCN0037.JPG (198.68 KiB) 641 keer bekeken
-
- DSCN0034.JPG (202.99 KiB) 641 keer bekeken
-
- DSCN0032.JPG (201.61 KiB) 641 keer bekeken
UAZ 469b
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131