Zomervakantiefoto's 2011

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Aat
Contacteer:

Zomervakantiefoto's 2011

Bericht door Aat » ma aug 22, 2011 1:31 pm

Beste clubleden,

Ook deze zomervakantie zijn wij weer in rusland geweest. Hoewel het door prive zaken wat anders ging dan gepland was het toch een mooie vakantie met weer wat leuke Russische auto's. Wel een stuk minder gezien dan met de Paasvakantie maar dat kon ook bijna niet anders. Hierbij mijn "vonsten".

Als eerste kwam ik meteen de eerste dag deze Moskvich tegen
Afbeelding
Afbeelding
het spuit en plaatwerk was in behoorlijk goede staat zover ik kon beoordelen. Het interieur lag los binnen opgestapeld.

Een paar dagen later kwam ik deze fantastisch GAZ 12 (of ZIM 12) tegen voor de ZAKZ op de 1e krasnoarmeiskaja. Voor de niet ingewijden, ZAKZ is Russische onderdeel van de burgelijke stand waar je huwelijken kunt sluiten.
Afbeelding

Helaas gevolgd door deze GAZ 21 Volga.
Afbeelding
Tja zo moet je het einde van je leven besteden aan imperialistische reclame. 1 ruit was al ingeslagen. Zo te zien door een onderdelen aasgier want er miste wat zaken uit het interieur.

Een paar dagen later kwam ik onderwag van een dagje onderdelen shoppen deze 2 tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Meteen werd ik aangesproken of ik ze wou kopen. Nee dank je. Wel heb ik intresse van een vriend voorgewend zodat ik rustig door kon gaan met fotograferen. Dus nog maar 2 plaatjes van het interieur.
Afbeelding
Afbeelding
De rare vlekken op deze foto's zijn wespen die hier een droog onderdak gevonden hadden. Losse onderdelen wou hij niet verkopen. Misschien volgend jaar.

Wat wel een aanrader is is het electrisch stads-transport museum. Ik probeerde hier al 3 keer eerder binnen te komen wat echter nooit lukte omdat "de man" van het museum de telefoon niet opnam. Dit jaar hebben ze de toegang verbeterd. Er zijn nu echte rondleidingen op vaste tijden (uiteraard andere tijden dan gepubliceerd op internet en via poosters in de stad) lands de collectie. Per item worden alle bijzonderheden verteld inclusief jaartallen. Fotograferen mag pas aan het eind van de rondleiding. Aangezien er wel 40 trams en trolleybussen staan is dat pas 2 uur later. Wel goed voor je Russisch.
Afbeelding
Afbeelding
In een hoekje kwam ik vervolgens deze nog maar even tegen in een redelijk goede staat.
Afbeelding

Als laatste heb ik een bezoek gebracht aan de voor de Pskov gangers van een paar jaar terug welbekende rommelmarkt op Udelnaja. Helaas was het weer slecht en de markt dus ook.
Afbeelding

Sluit ik af met de aanwinst foto van deze vakantie
Afbeelding

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Plaats reactie