Nadat Aat uitvoerig berichtte over de bewogen overbrengingsrit van mijn Volga M21 van Bergambacht naar Tielt-Winge (België), bleef het eventjes stil langs mijn kant. Ik ben nogal een bezige bij en was met vanalles en nog wat bezig.
Voor ik aan de restauratie van de Volga kon beginnen, moest eerst mijn garage afgewerkt worden. Voor ik aan de restauratie daarvan begon was het een vervallen schuur:

Ondertussen ziet de schuur er "lichtjes" anders uit:

Overigens hebben de dakpannen dezelfde kleur, dit ligt slechts aan 't ondergaan van de zon.
Maar goed, het gaat hier over auto's en dus moet ik dringend tonen dat de Volga van Toros een nieuw onderkomen heeft gevonden:

Onder de auto zie je de smeerput die ik aangelegd heb. Dat was geen lachertje met de klei die hier in de grond zit...
Momenteel staat de andere Volga in de garage. Of beter: wat er nog van over is, want die ben ik volledig aan 't afbreken. In vergelijking met de diesellocomotief die ik ooit heb opgeknapt valt alleszins op dat de bouten toch een pak makkelijker lossen. Da's wel een meevaller.
Volgende week zou de sloop van deze Volga klaar moeten zijn en dan is het volgende exemplaar aan de beurt. Ook die auto zal volledig worden gestript, waarna de restauratie van de beste onderdelen van elke auto kan beginnen.
Heeft er iemand trouwens een idee wat het chassis van een Volga M21 nog weegt eenmaal de auto volledig gestript is?
Blijft de vraag in welke livrei de Volga uiteindelijk zal komen. Ik was eigenlijk al snel overtuigd dat hij zwart zou worden, maar dan was de vraag of ik voor de sobere versie of voor het "luxe-model" zou gaan. Wel, omdat dat zwart het extra goed doet in combinatie met veel chroom, ben ik meer en meer geneigd om voor dat luxe-model te gaan. Maar: dan moet ik dus op zoek naar een chroom grill, randen rond de voor- en achterruit en de sierlatjes op de zijkant. Iemand ideeën waar ik die onderdelen aan een betaalbare prijs kan vinden?
@ Aat: het klokje ziet er nog goed uit, maar de chromen ring is verweerd...
Zo, da's zo'n beetje de stand van zaken. Wordt uiteraard (ooit...) vervolgd.
Groetjes,
Dave