Volga opknappen

Dit forum is bedoeld om info over onze klassiekers uit te wisselen
Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » wo okt 27, 2010 12:37 pm

Aan de volga is de laatste tijd niet zo veel gebeurd. Hij staat dienstvaardig te wachten op eventuele ritten. Om hem toch nog een ritje te gunnen ben ik gister maar met de Volga naar de stoomtrein gereden. 's Avonds voor het schoonmaken nog snel even een fototje.

Groet, Aat.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aat op ma feb 21, 2011 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Aat
Contacteer:

Re: Volga opknappen

Bericht door Aat » za feb 19, 2011 7:32 pm

Beste clubleden.

Goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat mijn Russische foto website wat veranderingen heeft doorgevoerd waardoor alle links niet meer werken. Kashmar zoals de Russen zeggen. Het zal even duren om alles te herstellen. Misschien stap ik ook maar over naar een andere website.

Het bonus getal voor het goede nieuws is 2. De volga heeft weer 2 jaar APK, wel met wat strubbelingen. Bij de eerste keuring hoorde de keurmeester (en ik ook trouwens) het rechter voorwiellager. Tja, tijd om een nieuw lager te bestellen heb ik met de aanstaande verhuizing niet. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en met hoop op zegen alles losgemaakt. Het lager zag er nog als nieuw uit maar het vet binnenin was volledig verzeept. Brokjes ipv vet. bij een vorige actie hadden ze wel het vet aan de buitenzijde vervangen maar verder niks. Half werk he . . . Gelukkig was ik op tijd en hebben de Russen nogal overkil lagers gemonteerd (ik heb kegellagers in mijn volga) en was er niks kapot gelopen. Dus nieuw vet en afstellen. Omdat ik de bestuurderszijde nu ook niet meer vertrouwde heb ik die ook los gemaakt. Het vet hier was wel gelukkig wel compleet vervangen en zag er nog goed uit. Tja nu ik het losheb toch ook maar hier het vet vervangen. Terug naar de keuring. Het was dezelfde keurmeester. Hij keek op de kilometer teller, draaide aan het voorwiel en melde de auto af. De kortste keur ooit. Met totaal 50 Euro aan kosten (2 tubes vet en 2 maal APK keur) weer 2 jaar keur voor de Volga. Volgende geplande inzet: verhuisritje naar Westervoort want morgen naar Piet neem ik de kleine mee.

Groet, Aat.

Edit van 21-02-2011 Ondertussen heb ik de meeste foto's van de onderwerpen moskvich en Volga opknappen weer hernoemd. Veel werk dus de rest moete even wachten.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » do mar 31, 2011 8:46 pm

Een paar weken terug hadden wij een huwelijk van Russische kennisen. Hoe ga je daar heen? Natuurlijk met de:
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard trok het bruidspaar de meeste aandacht. Maar de gasten hadden ook aandacht voor de Volga. Tja altijd wat speciaals. Ik kon hem aan minimaal 3 gasten verkopen. Hoe later op de avond hoe leuker ze hem vonden. Om de haverklap moets ik weer naar buiten om hem te laten zien. Ze vonden hem geweldig (en ik ook)

Afbeelding
Afbeelding

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » zo mei 08, 2011 12:24 pm

Beste clubleden,

zoals al meegedeeld heb ik uiteraard weer wat onderdelen in Rusland gekocht. Hierbij een fototje

Afbeelding

Ik weet dat er origineel maar 1 spiegel op de Volga hoort, maar als ik ooit met een aanhanger ga rijden moet ik er 2 hebben, dus heb ik er maar 2 gekocht.

Wat niet op de foto staat zijn de 2 spatschermen voor de moskvich die ik vorig jaar niet kon vinden en waar ik er dus maar zelf 1 van gemaakt heb. Dit jaar waren ze er, en heb ik ze meteen maar meegenomen.

Groet, Aat.

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » zo mei 08, 2011 10:28 pm

Leuk dat lesbord !
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » zo mei 08, 2011 10:47 pm

en de 3 oliefilters vooraan waarvan er 1 voor mijn Moskvich gaat worden.

Piet
Piet pruttelt wel lekker met z'n DDR karretjes maar snort nu met Moskvitch 407 door het ganse land.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » za jun 04, 2011 9:27 am

Met hemelvaartsdag hadden wij weer een open dag bij de stoomtrein dus de Volga maar weer van stal gehaald. Nazien, wassen en een fototje van het hele "gezin"

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook de nieuwe spiegel gemonteerd. Nu nog de oude demonteren, maar daarvoor moet ik eerst dopjes vinden voor in de gaten.

Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » wo jul 27, 2011 7:52 am

Beste clubleden,

ik kwam op internet vandaag nog een fototje van, ik vermoed, afgelopen hemelvaart tegen die ik jullie niet wou onthouden.

Afbeelding

Voor de rest van de foto's zie:

http://www.bracom.nl/wp/

Groet, Aat.

Piet Pruttel
Contacteer:

Bericht door Piet Pruttel » wo jul 27, 2011 5:06 pm

En Aat stond ie ver genoeg van rails,...... want dat is van hieruit niet te zien :) :D
Als zo'n kolenaangedreven rijdende stoomketel jouw trots aantikt dan is het wel gedaan met het Russisch fraais.
Piet pruttelt wel lekker met z'n DDR karretjes maar snort nu met Moskvitch 407 door het ganse land.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » za aug 27, 2011 4:17 pm

Beste clubleden,

Tijdens de zomervakantie rijden onze stoomtreinen bijna dagelijks (zie http://www.stoomtrein.org) en ik ben er regelmatig te vinden om dienst te doen. Afhankelijk van de situatie neem ik of de Volga of de Moskvich mee. Vlak voor mijn vakantie ben ik een dagje gaan fotograferen om een eigen fotoboek van de dienst bij de stoomtrein te maken. Ik zal jullie niet lastig vallen met de 500 treinenfoto's, wel met die waar de auto bij op staat.

's Ochtends om 6.30 in Beekbergen (nog met dubbele spiegel)
Afbeelding

Onderweg naar Apeldoorn om een extra trein op te halen
Afbeelding

Met de normale trein naar Beekbergen. Afbeelding

Na het nemen van iedere foto is het de sport om de trein weer in te halen voor de volgende foto. Soms ben je net te laat.
Afbeelding

Naar Eerbeek
Afbeelding

waar de locomotief naar de andere kant van de trein gerangeerd wordt
Afbeelding

Terug in het stoomdepor van Beekbergen
Afbeelding

Komend weekend zijn er weer de open dagen. Ik heb besloten om nog snel even de chroomstrip onderaan de bestuurdersdeur te vervangen en de 2e spiegel te demonteren. De chroomstrip was namelijk doorgeroest. Na demonteren van de deurbekleding bleken de bevestigingen van de chroomstrip de boosdoener. Dus die ook maar even aangepakt. Ook het zand dat zich onderin de deur opgehoopd had is verwijderd en de deur is van binnen in de menie gezet. Op de foto is de origineele kleur van de auto goed te herkennen.
Afbeelding

De gaten van de 2e spiegel heb ik al dichtgezet.
Afbeelding

Nu nog even alles netjes afwerken, de nieuwe chroomstrip en bestaande deurbekleding weer monteren en dan is hij klaar voor het stoomweekend. Wie niet naar Maagdenburg gaat is welkom bij de open dagen van de stoomtrein. Als je het mij laat weten dat je met een klassieker komt kan ik mogelijk vrijkaartjes regelen. Voor wie wel naar Maagdenburg gaat, veel plezier en een storingsvrije rit gewenst.

Groet, Aat.

P.s. Piet, zoals je ziet zijn er geen treinen tegenaan gereden.

Steamer
Contacteer:

Bericht door Steamer » di aug 30, 2011 10:04 pm

Wow, 2 prachtige zwarte dames bij mekaar :-)

Groetjes,
Dave

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » ma jan 16, 2012 11:23 am

Beste Clubleden,

het was tot nu toe een rustige winter. Helaas is bij de laatste rit de startmotor van de Volga defect gegaan. Bij het starten een enorm geratel. Tja, een tandje minder. Gelukkig was de starterkrans zelf onbeschadigd. Via Jelle Jan had ik een reserve startmotor. Helaas had deze geen contactpunt om tijdens het straten 12 volt op de bobine te kunnen schakelen. Na het inbouwen sloeg de motor niet aan.

Gelukkig bracht sinterklaas de oplossing:
Afbeelding
Afbeelding
Hoewel ik hem (haar) in Rusland wel even moest helpen de juiste uit te zoeken.

Helaas licht de startmotor nog in het doosje. Hopelijk binnenkort tijd om hem in te bouwen. tot die tijd is dit de enige Volga in dienst bij mij thuis
Afbeelding

Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » zo mar 18, 2012 11:02 am

Beste clubleden.

Het sleutelseizoen is door een defect aan de moskvich (zie het onderwerp moskvich opknappen) onverwacht in volle hevigheid losgebarsten. Omdat de moskvich snel weer in orde was en mijn dag toch niet meer als gepland verliep ben ik met de Volga verder gegaan. Dus eerst ruimte maken want gedurende de winter heb ik allemaal spullen rond de Volga neergezet zodat ze uit de weg stonden, maar nu dus niet.

Afbeelding

Met niet al teveel moeite is de nieuwe starmotor gemonteerd. Hij is wel iets korter dan de originele en zitten de aansluitingen van de kabels iets anders. Met trial en error was de 2e poging succesvol. Zonder benzine te pompen eerst de motor maar eens een aantal keer rondgetornd om de olie weer een beedje over het blok te versprijden. Dat ging goed en bij torn actie 4 of 5 sloeg de motor aan. Hij loopt weer als vanouds maar ik wil wel nog een keer de hele ontsteking langslopen. Maar eerst moest het wintervuil maar eens er vanaf. Dus Volga naar buiten en wassen. Gelukkig kreeg ik hulp:

Afbeelding

en nu staan ze er weer mooi bij:
Afbeelding

en voor wat hoort wat:
Afbeelding

Tijd voor de RKJCN Russische klassieker Jeugd Club Nederland. Of zou de J meer voor de Jongtimers zijn?

Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » zo mei 20, 2012 9:12 pm

Beste clubleden,

Met Hemelvaart heeft de stoomtreinclub altijd een mini open dag. Op dit moment zijn wij ook bezig met de nieuwbouw van een ontvangstgebouw, dus de parkeerplaatsen zijn zeer beperkt. Met de open dag was het echt crisis. De meeste moesten een aardig eindje lopen voor ze bij de treinen waren. Uiteraar komt Aat laat aangereden en parkeert de auto middenop het terrein, en men is er nog entosiast over ook . . . .

Afbeelding

Groet, Aat.

Steamer
Contacteer:

Bericht door Steamer » ma mei 21, 2012 8:33 pm

Loooooool... En terecht! :-)

Plaats reactie