Op bezoek bij . . . .

Hier kun je alles kwijt over onze club, bijvoorbeeld over evenementen of het clubblad. Ook kun je hier evenementen van derden melden
Plaats reactie
Aat
Contacteer:

Op bezoek bij . . . .

Bericht door Aat » zo okt 27, 2013 1:15 pm

Dave Habraken,

een van onze belgische clubleden. Dave ken ik al wat langer. Hij is net als ik ook een verstokt treinfanaat. Afgelopen weekend was ik in de buurt, dus ook maar even langsgegaan om zijn project te bewonderen en kennis en onderdelen uit te wisselen. Uiteraard is er ook uitgebreid over treinen gesproken.

Bij aankomst stond de deur naar het lekkers al op een kier.
Afbeelding

Het schiet al aardig op met het project. Duidelijk in de afbouwfase. Nu het interieur nog afronden, details langslopen en dan kan hij voor de keuring. Alvast success gewenst Dave!
Afbeelding

De beluchting van de motor is beduidend anders dan bij mijn Volga. Wel beter denk ik om het via het filter te laten lopen dan de open verbinding met een afblaaspijp naar beneden die ik er op heb zitten.
Afbeelding

Wie schrijft het volgende bezoekverhaal(tje)?

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Steamer
Contacteer:

Re: Op bezoek bij . . . .

Bericht door Steamer » di okt 29, 2013 11:13 am

Hey Aat,

Tof dat jullie zijn langsgekomen. Als de Volga klaar is, is Lingling alvast niet te houden om ook eens langs te komen :)

Gisteren en vandaag (weekje vakantie) zijn we druk bezig met de bekleding van de koffer. Tegen het weekend zouden de zetels klaar moeten zijn. De komende dagen zal ikzelf dus ook wel weer wat foto's plaatsen.

Groetjes,
Dave

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » wo jul 16, 2014 6:39 pm

En dan afgelopen weekend een onverwacht bezoek. Ben je rustig met je stoomlokomotief in Limburg aan het rondrijden zie je opeens . . . . .
Afbeelding
Een ZAZ!!

Dus toen ik even vrij had Erik maar opgezocht. Hij was seinhuiswachter in seinhuis II te Simpelveld. Hier kregen ik en mijn collega's van de VSM een uitgebrijde uitleg over het Siemens en Halske hendeltoestel en het bloktoestel waarmee de treinen van de ZLSM beveiligd worden.
Afbeelding

Erik bedankt.
Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » di nov 03, 2015 9:59 pm

Het was al een tijdje terug dat ik voor het laatst in België was. Een paar maanden geleden kregen wij de uitnodiging om bij de kerkelijke inzegening van het huwelijk van clublid Dave te zijn. Daar zeggen wij geen nee tegen. Dus tijd voor een weekend België, want op de zondag daarna stond een tour met de Volga op het programma. Ik heb erg lang getwijfeld of ik niet met mijn Volga zou gaan, want een tour met 2 is beter dan een tour met 1. Uiteindelijk toch niet gedaan. (Achteraf gezien helaas)

Uiteraard was de Volga trouwauto. Hij stond al klaar voor de kerk toen wij aankwamen.

Afbeelding

De dag erna dus met zijn 5e er op uit door schoon België. Dave was het 1e deel de chauffeur.

Afbeelding

En de achterbank zat vol met de partners (en schoonmoeder)

Afbeelding

Na een tussenstop bij Horst mocht ik va Dave ook even voelen hoe zijn Volga reed (en meteen technisch commentaar geven op het inhouden als hij er erg aan moet trekken)

De eindbestemming was Leuven
Afbeelding

Daarna in de schemer terug naar Dave voor de koffie en met Katia haar auto weer terug naar Nederland

Afbeelding

Het was een fantastisch weekend. Nogmaals hartelijk dank van onze kant voor de uitnodiging. De Volga is een schitterende auto die er echt puik uit ziet. Dave mag er met recht trots op zijn.

Groet, Aat.

Plaats reactie