einde vrijstelling wegenbelasting

Hier kun je alles kwijt over onze club, bijvoorbeeld over evenementen of het clubblad. Ook kun je hier evenementen van derden melden
Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Re: einde vrijstelling wegenbelasting

Bericht door Jelle Jan » wo apr 24, 2013 10:33 pm

Ze zijn eruit! De nieuwe leeftijdsgrens wordt 40 jaar. Mijn Volga en Scaldia blijven volledig belastingvrij, de Lada komt met zijn 33 jarige leeftijd in een overgangsregeling terecht. Diesels en lpg auto's jonger dan 40 jaar moeten de volle mep betalen.....

Zie ook: http://www.oldtimernieuws.nl/2013/04/24 ... er-bekend/
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » do apr 25, 2013 8:58 am

Ik had het al gehoord en ben hier redelijk blij mee. Dat er iets ging veranderen wisten wij wel en zoals de KNAC steld is meer niet haalbaar. Uiteraard snap ik dat mensen met een klassieker van 27 jaar oud hier goed de balen van hebben. Zeker omdat de overheid hiermee nog steeds de dagelijkse oldtimergebruiker niet harder aanpakt dan de echte liefhebber/verzamelaar. Collecties van deze auto's zullen het wel zwaar krijgen, want de evenementenregeling is ook niet alles. 1/4 tarief en dan geen winterritten meer. Lastig controleren lijkt mij, en waar moet de auto in de winter staan?? Mag ik een 27 jaar oude lada onder 1/4 tarief de hele winter langs de openbare weg laten staan? Ik had meer gezien in een vrijstelling en kilometerbeperking of b.v. niet meer in de ochtendspits op werkdagen. Een echte liefhebber mijd die sowiso naar mijn idee. En dan de blauwe platen voor de vrijgestelde oldtimers en de gele GAIK voor degene die wegenbelasting betalen en dus wel in de spits mogen. Makkelijk controleren/handhaven en voor ons gunstiger. Maar ja, wij moeten het er mee doen.

Wat wel gunstig is, is dat mijn auto's allebij vrij blijven van wegenbelasting. Hiermee kan ik nu definitief besluiten om mijn Moskvich (vorig jaar 40 geworden, heb ik eigenlijk niet gevierd) te houden en goed aan te gaan pakken. Tot nu toe heb ik dat een beetje afgehouden omdat ik niet voor 2 auto's de volle mep wegenbelasting wil betalen terwijl ik er maximaal in 1 onderweg ben. Dus, zodra het speelkasteel van Liza af is gaat de Volga voor de zomer naar buiten en de moskvich naar binnen voor groot onderhoud.

Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » do apr 25, 2013 3:01 pm

En nu staat het ook op de site van de KNAC

http://www.knac.nl/2013/04/24/oldtimera ... oldtimers/

Groet, Aat.

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » do dec 19, 2013 6:52 pm

En het laatste nieuws van de KNAC hierover:

http://www.knac.nl/2013/12/18/aanscherp ... -een-feit/

Groet, Aat.

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » do dec 19, 2013 9:27 pm

Helaas ziet het voor gedeelte van de mensen binnen onze club niet goed uit. Zelf heb ik voor mijn Lada ook al een brief van de Belastingdienst in de bus gehad. Zolang je niet op LPG of diesel rijdt is de schade beperkt tot 120 euro per jaar, mits je de auto in de wintermaanden december, januari en februari niet gebruikt en ook niet aan de openbare weg parkeert. Vooral dat laatste kan ook best een probleem zijn.

Zie ook http://www.oldtimernieuws.nl/2013/12/18 ... oldtimers/
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

Radeberger

Bericht door Radeberger » vr dec 20, 2013 2:57 pm

En dan nou de aandacht maar eens richten op de dames en heren medici die massaal de verzekeringsruif leegjatten ?
Brengt meer op dan die paar lullige oldtimers.
Koga Myata
Citroen C5 Tourer, Esterel klapcaravan
Trabant 601 1973 origineel NL
Lada 2105 + Intercamp 355L[/size]
Lada Samara Baltic 1978
Lada Kalina + Otten Kruiser 1965

Plaats reactie