OMMMA 2012

Hier kun je alles kwijt over onze club, bijvoorbeeld over evenementen of het clubblad. Ook kun je hier evenementen van derden melden
Ladafanaat
Contacteer:

OMMMA 2012

Bericht door Ladafanaat » di jul 10, 2012 10:31 pm

De OMMMA staat voor Ost-Mobil Meeting Magdeburg.

Kort gezegd daar komen alle voertuigen samen die in Oost europa zijn gebouwd nog voor de val van de muur in 1989.
Ze zijn in ieder geval niet streng op leeftijd aan het controleren, of beter gezegd helemaal niet.
Als je een auto uit oost europa hebt mag je komen.

Dit wordt gehouden in het weekend van 1 en 2 september.
De showdag is zaterdag!

Wij vertrekken "al" op de donderdag ervoor. We rijden dan naar het Harz-gebied en overnachten daar 1 nacht. De volgende dag rijden we door naar Maagdenburg (op z'n nederlands geschreven). We overnachten daar op het terrein in een zelf meegbrachte tent, caravan, of wat dan ook. Er zijn ook hotels in de buurt waar je zelf een overnachting zou kunnen (proberen) te regelen. De kosten voor dit evenement zijn (ongeveer) € 12,- per auto. Dit is dan inclusief kamperen daar in het park. We zitten dan in het elbauerpark (ofzo). In 2009 ben ik voor het eerst meegeweest en het was echt geweldig !!!

WIl je met ons mee, geef je dan snel op. Nogmaals leeftijd is niet het belangrijkste, de herkomst (van je auto) wel. Uiteraard mag je ook best mee als je geen oost-europese auto hebt, maar die wordt dan natuurlijk niet tentoon gesteld.

Deze hadden wij vorig jaar mee:
(voor meer zie: http://www.buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?f=354&t=31568 )
Afbeelding
LADA, net even sterker!

Mijn website: www.ladafansite.tk
Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Aat
Contacteer:

Re: OMMMA 2012

Bericht door Aat » wo jul 11, 2012 10:26 am

Helaas, het valt weer samen met het stoomtreinweekend in Beekbergen. Ik ben er dus niet bij.

Groet, Aat.
uwaga tours heeft alvast 1 nieuwe band voor zijn moskvitch

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » wo jul 11, 2012 10:15 pm

Wanneer verzetten jullie dat stoomweekend?

Of nog beter ga met je russische trein naar de OMMMA, dan heb je zeker ook wat bekijks!
LADA, net even sterker!

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » vr jul 13, 2012 11:12 am

Dat is wel een optie voor volgend jaar. Wij verzamelen in Apeldoorn. Laden de auto's op de trein en stomen naar de OMMMA. Wij kunnen slapen in de slaapwagen en voor Jelle Jan hebben wij het staatsrijtuig van Honecker. Moeten wij wel of de contributie verhogen, of een eigen bijdrage voor de rit vragen die hoger is dan de waarde van de autos die erop staan. . . .

Theo Hagenauw

Bericht door Theo Hagenauw » vr jul 20, 2012 5:55 pm

Ik heb best wel zin om weer eens naar de OMMMA te gaan, maar ik weet nog niet of ik eraan toe kom. :(
En zo ja, welk voertuig ik meeneem, twee- of vierwielig..

Groet,
Theo
Король Дороги

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » wo jul 25, 2012 12:12 pm

Tot op heden is het lijstje met OMMMA-gangers 2012 erg kort:

Jan
Jelle Jan
Mark en Ramona (op eigen gelegenheid)

Bennie sluit waarschijnlijk bij Jan en mij aan. Omdat we nog een overnachting willen regelen (weer op de inmiddels vertrouwde locatie) is het zaak om uiterlijk komend weekend aan te geven of je de heenweg met ons mee wilt rijden.

Groet,

Jelle Jan
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

Steamer
Contacteer:

Bericht door Steamer » do jul 26, 2012 11:22 am

Hey,

Ik kan zelf helaas niet meegaan, maar heb wel een vraagje: zou iemand van de Omma-gangers een ladinkje kleine onderdelen mee kunnen nemen dat ik bij Avtoclassika wens te bestellen? Het zal vooral gaan om rubbers en kleine metalen onderdelen. Dit zou me een hoop verzendingskosten besparen aangezien die mannen naar verluidt onderdelen op bestelling meebrengen naar Omma :-)

Ik zou die onderdelen dan in september komen afhalen (en moet dan meteen ook bij Aat passeren, want die heeft ook nog een stapeltje onderdelen uit St.Petersburg klaarliggen :oops: ).

Groetjes,
Dave (die vandaag weer druk aan 't schuren is, maar wel het einde van de tunnel ziet)

Jelle Jan
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Jelle Jan » do jul 26, 2012 9:34 pm

Hallo Dave,

Ik benijd je niet, pfff dat schuren is echt niets voor mij. Ben blij dat mijn Lada er weer een beetje toonbaar uitziet.

Zoals de planning er nu uitziet ga ik naar de OMMMA en kan ik wel wat spullen voor je meenemen. Je moet dan wel als je bij Aat op de koffie gaat even een stukje doorrijden. Ik woon namelijk een flink stuk verder naar het noorden :wink:

Je kunt je bezoek dan eventueel ook combineren met de technische dag in september, die wordt gehouden bij een Lada-dealer bij mij in de buurt.

Groet,

Jelle Jan
GAZ M21 I 'Volga' 1962
GAZ M21 Volga Diesel 1963
Scaldia 408 1969
Lada 1200 E 1980

Steamer
Contacteer:

Bericht door Steamer » do jul 26, 2012 10:01 pm

Hey Jelle Jan,

Super dat je die spullen wil meebrengen :-) Ik houd je via PM op de hoogte van zodra ik nieuws heb van de mannen van Avtoclassika.

Ja, de technische dag leek me ook ideaal om langs te komen, ware het niet dat we die dag het 75-jarig bestaan van de speelpleinwerking vieren waar ikzelf ook al zo'n 25 jaar rondloop :wink: Stom, want ik was anders graag afgekomen om eindelijk eens de enthousiastelingen achter de namen hier op 't forum te zien...

Voor wat het schuren betreft: leuk is dat inderdaad niet... Ik moet morgen nog de twee voorste wielkasten doen en een deel van dat kader rond de grill. Voor de rest is alles van de carroserie klaar! Allez ja, dan begint het plamuren, maar dat zou toch ietsje vlotter moeten gaan dan het afschuren van de oude verf. Ik zit nog op schema om de auto ergens in september te kunnen laten spuiten :)

@ Aat: jaja, in september ga ik dus echt nog eens bij jou geraken wellicht (als 't dan voor jou past he) :p

Groetjes,
Dave

Harry

Bericht door Harry » ma jul 30, 2012 12:23 am

Wij komen natuurlijk weer op Zaterdag. Eventjes heen en weer...
Ter overweging wordt nog de optie bekeken om met de camper+autoambulance de Luaz mee te nemen.
In al die jaren dat ik de Ommma heb bezocht heb ik nog nooit een Luaz gezien.
Als we zelf het hele weekend komen scheelt dat ook weer bagageruimte voor Jan.....
UAZ 469b
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » wo aug 22, 2012 8:54 pm

Is de groep nog groter geworden naast, Jelle-Jan, Jan, Harry op zaterdag en wij?

En heeft Harry zich al bedacht en komt toch het hele weekend?
LADA, net even sterker!

Jan Feijen

Bericht door Jan Feijen » do aug 23, 2012 8:02 am

Wij zijn dit jaar met een kleine groep. Jelle Jan en ik rijden donderdag weg en overnachten in ons bekende pension in Tündern (vlakbij Hameln). De vrijdag rijden wij door naar Magdenburg. Daar hopen wij jullie te treffen. Dat is alles wat blijft overnachten.

Of Harry ook komt overnachten, weet ik niet. Ik verwacht nog wel dat Piet van Leeuwen heen gaat.
Lada 1200 1972
Lada 1200 combi 1975
Lada 1500 S combi 1985

Harry

Bericht door Harry » ma aug 27, 2012 12:54 pm

Ja en nee,

Ik kom wel, maar alleen de zaterdag.
De Luaz moet volgend jaar maar mee.

Groeten en tot zaterdag.

Harry
UAZ 469b
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131

Aat
Contacteer:

Bericht door Aat » do aug 30, 2012 11:25 am

Voor iedereen die gaat: Goede rit gewenst. Ik ga vanavond de Volga nakijken en dan rijd ik morgen ochtend naar . . . . Het stoomfestival in Beekbergen.

Groet, Aat.

Ladafanaat
Contacteer:

Bericht door Ladafanaat » ma sep 03, 2012 9:26 am

Harry schreef:Wij komen natuurlijk weer op Zaterdag. Eventjes heen en weer...
Ter overweging wordt nog de optie bekeken om met de camper+autoambulance de Luaz mee te nemen.
In al die jaren dat ik de Ommma heb bezocht heb ik nog nooit een Luaz gezien.
Als we zelf het hele weekend komen scheelt dat ook weer bagageruimte voor Jan.....
???? Jullie waren er toch en waarom moest Jan dan alsnog met diverse grote banden sjouwen?
LADA, net even sterker!

Plaats reactie