Nieuw lid Marco (LuaZ 969m)

Hallo iedereen, op deze plek kan een ieder zich voorstellen
Plaats reactie
marco156

Nieuw lid Marco (LuaZ 969m)

Bericht door marco156 » zo jun 30, 2013 7:29 pm

Ik zal mij ook maar even voorstellen op dit forum:

Ik ben Marco Westerborg 35 jaar, afkomstig uit Hoogezand (Groningen)
Ik ben sinds een jaar of 5 in het bezit van een LuaZ 969m uit 1983 met een luchtgekoelde V4 motor.
Ik had een hobbyruimte bij mijn schoonvader (een boogtent uit het nederlandse leger) en zocht daar opvulling als hobbyproject.
Ik vond deze LuaZ is complete staat met 1,5 reserve motor.
Ik kreeg de auto vlak voor de kerstdagen geleverd met vastzittende remmen en een motor die al meer als 7 jaar stilstond.
2de kerstdag had ik de remmen gereviseerd en kon ik de motor na het reviseren van de startmotor starten.
En op "3de kerstdag" heb ik mijn eerste en laatste proefrit gereden met de LuaZ,dit was een erg leuke ervaring.
Ik heb de complete auto gedemonteerd en de onderkant van de auto schoongemaakt en in de rx5 en rx10 (ral 6014) gezet.
De auto is trouwens voor 95% in keiharde staat.

Kort nadat ik was begonnen met de restauratie heb ik een herseninfarct gehad waardoor het hele project stil kwam te liggen.
In de tijd erna kwam mijn werkruimte bij mijn schoonvader te vervallen waarna ik de gedemonteerde auto bij mij thuis heb gestald in een achtertuin van 4x5meter overdekt door een partytent.
Ik ben nu 2 week geleden weer begonnen met de restauaratie en hoop dat als mijn gezondheid het toelaat dat mijn auto eind dit jaar weer rijklaar is...en dan kijken of hij op nederlands kenteken te krijgen is...

Harry

Re: Nieuw lid Marco (LuaZ 969m)

Bericht door Harry » zo jun 30, 2013 8:19 pm

Beste Marco,

Als Luaz bezitter heet ik je welkom bij de RKCN. Fijn, eindelijk een clublid die ook een Luaz heeft.
Zoals je wellicht al op het forum hebt kunnen lezen heb ik zeer recentelijk mijn Luaz 969M op Nederlands kenteken gezet, dus als je tips nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen hoor ik dit wel.

Succes!!

Groeten,

Harry
UAZ 469b
GAZ 69M
Luaz 969M
ZAZ 968A
ZIL 131

Plaats reactie